Червеното и зеленото са цветовете на автосалона в Женева

Във времена на криза, когато разумът диктува да се въздържаме от скъпи покупки, като автомобилите например, производителите решиха да направят избора емоционален. Първи се усетиха организаторите на автомобилното изложение в Женева, което беше открито във вторник, и отправиха посланието чрез плаката на салона. Той е решен в цвета на емоцията - червен, и на него жена с червена рокля и автомобилче на врата е направила сърце с ръцете си.
Целта е посетителите да си спомнят, че автомобилът е преди всичко привличане, чувство и страст. Мнозина приемат колата като член на семейството, като верен приятел, който е с тях всекидневно. Други пък изпитват истински любовни чувства към своя автомобил, обясняват авторите на плаката от швейцарската рекламна агенция "Поликонсулт".
Следвайки тона, много от компаниите са заложили на червеното и при оформлението на своите щандове и облеклото на великолепните момичета около впечатляващите автомобили. Всъщност от години италианските и испанските марки акцентират на този цвят и на емоцията като мотив за покупка на кола, но нямат особено голям успех.
На изложението в Женева сериозна офанзива прави и една огромна страна, пораждаща асоциации с червения цвят - Китай. Сякаш да потвърдят крилатата фраза, че китайският йероглиф за криза и възможност е един и същ, китайците са забравили за невзрачните и забутани щандове и са наели доста по-престижни площи, освободени от компании с традиции, но с финансови проблеми.
Другият цвят, който е на мода от няколко години по изложенията в цял свят, е зеленият - естествено става дума за екологията. Швейцария като европейската страна в която се прави най-много по въпроса и чупи всички рекорди по използване на екологични превозни средства от всякакъв вид, отделя сериозно внимание на тях и на автосалона си. За зелените коли тази година е отделена цяла зала, в която могат да се видят доста практични, но и причудливи предложения. Возилата варират от мотопеди, през триколки и подобни на голф колички превозни средства до истински електрически болиди като разполагащия с 250 коня модел "Тесла роудстър".