Носителят на два оскара "Милк" тръгва в "Синема сити"

Носителят на два оскара "Милк" тръгва в "Синема сити"

Eдно от киносъбитията на миналата година - номинирания за осем награди "Оскар" и грабнал две отличия филм "Милк", от петък тръгва и по екраните у нас. За съжаление лентата може да се гледа само в кината от веригата "Синема сити", каквито има в София и Пловдив.
Както е известно "Милк" взе "Оскар" за главна мъжка роля - второ отличие за Шон Пен след "Реката на тайните" и за оригинален сценарий - за непознатия у нас Дъстин Ланс Блек.
Създаден по действителен случай, филмът описва последните осем години от живота на Харви Милк, който през 1977 година се превръща в първия явен гей, избран на важна обществена длъжност в Америка, ставайки градски съветник на Сан Франциско.
Успявайки да влезе в местния парламент от третия опит Милк лобира за Общински указ, който да попречи на уволняването на хора заради сексуалната им ориентация. По-малко от две години, след успехът си в изборите обаче Милк е застрелян заедно с районния кмет от уволнен градски съветник.
Любопитна подробност е, че това е вторият филм, посветен на гей активиста, който печели "Оскар" след документалния "Времето на Харви Милк" от 1984 година.
Гледайки именно него сценаристът Дъстин Ланс Блек се вдъхновява да направи сюжета за игрален филм. Стратегията му предвижда да използва разкази и описания на очевидци, без да се влие от няколкото книги за живота на Милк. Това е причината работата по сценария са продължи повече от четири години.
В последствие за режисьор е привлечен номинираният за "Оскар" Гюс Ван Сант, който пък идва с традиционния си оператор Харис Сейвидес, с когото заедно са работили по пет филма.
Шон Пен е поканен за главната роля и бързо приема, пленен от отличния сценарий и личността на Харви Милк.
Парите за проекта са осигурени от продуцентския тандем Дан Джънкс и Брус Коен, вече имащи "Оскар" за "Американски прелести" и номинираният за наградата с "Отбивки" Майкъл Лондон.
Независимо от звездния екип "Милк" едва ли ще се хареса особено много на българския зрител. Като филм, той няма никакви проблеми, но историята е твърде далеч от реалностите у нас.