"Ендемол" снимат "Офис Сървайвър", вдъхновен от кризата

В партньорство с "Ендемол" - най-прочутата компания за риалити телевизионни формати, американският тв канал "Фокс" на Рупърт Мърдок започва да разработва предаването "Някой трябва да си тръгне" ("Someone's Gotta Go").
Този път камерите ще снимат страстите във фирма с 15-20 служители, която посред кризата се опитва да пести разходи и да оптимизира работата, но в края на краищата ще трябва и да уволни някого. Вместо да оставя решението в ръцете на шефа, компанията ще разкрие на всички счетоводните си книжа, включително кой каква заплата и премии получава и какво е написал в досието му отдел "Човешки ресурси". Накрая, служителите сами ще посочат кой да си тръгне.
Според продуцентите всичко това би трябвало да е забавно.
Засега не е ясно кога точно ще тръгне този своеобразен "Офис Брадър" или по-скоро обърнат наопаки вариант на "Стажантът", но неофициално се твърди, че снимките започват през лятото и предаването ще излезе в ефир в началото на есента. Не се съобщава дали ще може да се уволнява някой от шефовете, както и кой ще е водещият - само се разкрива, че той/тя ще е бизнес консултант, който се съветва фирмите в хода на предаването.
Според "Фокс" уволненият ще получи известна компенсация, но от телевизията не разкриват дали на участниците се плаща хонорар. "Фокс" и "Ендемол" (създатели на формати като "Биг Брадър", Сделка или не" и "Страх") твърдят, че не са имали никакъв проблем да открият фирми кандидати за домакин на риалити шоуто.
Предаването наподобява донякъде сериала "Офисът", но макар той да е снимат като риалити, историите в него са напълно измислени. Затова в САЩ коментират, че новият формат е нещо като среща между "Офисът" и "Сървайвър".
Марк Дарнел, който ръководи във "Фокс" отдела за т.нар. алтернативни програми, споделя пред "Асошийтед прес", че ситуацията не е измислена. Човекът, който стои зад формати като "Джо милионера" и "Островът на изкушението" твърди, че видял неотдавна по новините за закъсала фирма, в която шефът не можел да реши кого да съкрати и в крайна сметка оставил това на служителите си.
Според него шоуто ще е символ на силата на служителя, от когото не зависи кой да бъде уволнен, а след като някой си тръгне се чудят защо са пощадени колеги, които според тях не са заслужавали да останат. В случая с "Някой трябва да си тръгне" разликата е, че хората трябва да коментират това не с шушукане пред кафе машината, а в национален ефир. След това пък зрителите ще ги гледат как несъгласните работят с колега, когото не харесват. "Не ви ли звучи страхотно за телевизионно риалити?", обобщава Дарнел.
От есента на 2007г. до днес близо 5 милиона американци бяха съкратени или фирмите им фалираха, а безработицата е близо 8.5%. Тери Джонсън от организация за подпомагане на жени, търсещи работа, се съмнява ,че е всичко това може да бъде забавно в момент, когато стотици хиляди губят работата си или отчаяно се опитват да си намерят нова.
Но зрителите винаги са способни да изненадат и шоуто да се окаже хит.