Когато приходите нямат нищо общо с качеството

Когато приходите нямат нищо общо с качеството

Един посредствен и един стойностен филм тръгват по българските кина от петък, противно на очакванията обаче, качественият има два пъти по-малко приходи. "Правилата на играта" респектира с екипа, в който има четирима носители на "Оскар" и двама души, номинирани за престижната награда.
Дръж политика
Когато приходите нямат нищо общо с качеството
Политическият трилър е посветен на разследването на едно убийство от журналиста Кал МакАфри(носителят на "Оскар" за гладиатор Ръсел Кроу). Жертвата е симпатична млада жена, асистент на обещаващ политик(Бен Афлек). В хода на работата по случая журналистът открива, че конгресменът е бил в интимни отношение със своята сътрудничка и определено е замесен в нейното убийство. Когато обаче подобни обвинения се отправят към човек с много власт, блестящо бъдеще и замесен в сделки за милиарди, разследването никак няма да е лесно. Подкрепен от шефката си(отличената с "Оскар" за "Кралицата" Хелън Мирън) МакАфри обаче е решен да стигне до край, дори това да застраши животът му.
Сюжетът на "Правилата на играта" е дело на трима души, оставили сериозна следа в кинота. Най-популярното име сред тях е на Томи Гилрой, номиниран два пъти за "Оскар" за "Майкъл Клейтън" и участвал в работата по сценариите на филми като поредицата за Борн и "Адвокат на дявола".  В работата по сюжета му помагат Били Рей("Войната на Харт", "Вулкан", "Летателен план" и Матю Майкъл Карнахан("Офицери и пешки").
Режисурата на "Правилата на играта" е поверена на носителят на "Оскар" за документален филм Кевин Макдоналд, блеснал наскоро с "Последният крал на Шотландия". Звездният екип се допълва от номинирания за "Оскар" за "Планината Броукбек" оператор Родриго Прието познат ни още от "Александър" и "Фрида". Крайният резултат е вълнуващ трилър, с умерено количество специални ефекти и великолепна актьорска игра.
Поредното връщане в миналото
Когато приходите нямат нищо общо с качеството
На фона на "Правилата на играта" комедията "Отново на 17" направо не заслужава внимание. Още повече, че експлоатира един омръзнал до болка сюжет - внезапното подмладяване и започване на живота на чисто. Единственото познато име тук е звездата от "Приятели" Матю Пери. Неговият герой Майк е на тридесет и две, разведен, отчужден от децата си, а като за капак  кариерата му е в застой.
Накратко за него животът съвсем не се е развил така, както си е представял. Оказва се, че на 17 години Майк е бил звездата на отбора по баскетбол, имал е стипендия от престижен колеж и бъдещето му е изглеждало розово. Той обаче се отказва от всичко, за да заживее с ученическата си любов Скарлет и изглежда това се е оказала фатална грешка. А какво би се получило, ако Майк отново получи шанс да стане на 17 и да започне начисто зрелият си живот? Както подсказва и заглавието, точно това се случва, а за оригиналност в сюжета и дума не може да става.
Ако обърнем поглед към хората, стоящи зад проекта, можем да отбележим, че от "Пропадането на Игби" през 2002 година насам режисьорът  Бър Стиърс няма запомнящ се филм, сценаристът Джейсън Филарди има само две посредствени ленти зад гърба си, а младите актьори тепърва могат да се надяват на пробив. Въпреки всички слабости и определената посредственост "Отново на 17" до момента събира почти 100 млн. долара само от киноразпространение, което е два пъти повече от далеч по стойностния "Правилата на играта".