Как Копенхаген стана Хопенхаген
За пръв път борбата с климатичните промени си има маркетингова кампания, изготвена и подкрепена от най-големите в света компании за реклама, маркетинг и медии. Тя ще се реализира съвместно с ООН и е свързана с предстоящата през декември среща на върха в Копенхаген (известна още като COP15 ) за нов международен договор, който да замени и подобри вече неактуалния Протокол от Киото, подписан през 1997 г. и действащ до 2012 г.
Проектът се казва "Хопенхаген", което е не само игра на думи с името на датската столица, но и замяна на досегашния пасивен подход за "справяне" (на английски copе) с по-мотивиращото "има надежда" (hope), когато всички положим усилие да променим човешката дейност, за да спасим планетата.
Международната рекламна асоциация (IAA) и ООН представиха глобалната кампания на протичащия в момента в Кан фестивал за реклама Lions International. Освен в Кан първите билбордове ще се появят тази седмица на три от най-големите летища - в Лондон, Ню Йорк и Лос Анджелис, а през септември е началото на масирана рекламна кампания с отворен край. Интернет сайтът hopenhagen.org вече събира отзиви и въпроси към делегатите от 192 страни, които ООН е поканила в Копенхаген.
Стратегията и криейтив концепцията за движението "Хопенхаген" идват от екипа на Ogilvy & Mather. Цифровата рамка е дело на Colle+McVoy, а глобалната PR и медийна кампания е в ръцете на Ketchum. Председател на криейтив съвета е Боб Ишърууд, бивш глобален криейтив директор на "Саачи енд Саачи".
"Сътрудничеството между водещите в света агенции около този проект е без прецедент и демонстрира значението, което индустрията отдава на нуждата от действия за промените в климата", коментира Майкъл Лий, изпълнителен директор на IAA. В списъка има още такива имена като Dentsu, Havas, Interpublic Group, MDC и WPP.
"Дания и Копенхаген са гордеят, че ще бъдат домакини на тази историческа среща, свързана с промените в климата, и сме щастливи да съдействаме с широкомащабни усилия за кампанията "Хопенхаген", коментира Клавс А. Холм от датското външно министерство.