За любовта между модата и футбола

За любовта между модата и футбола

Доменико Долче и Стефано Габана
Associated Press
Доменико Долче и Стефано Габана
Италианските модни дизайнери Доменико Долче и Стефано Габана имат различни футболни пристрастия, но и двамата неотлъчно подкрепят "скуадра адзура" - националния отбор на Италия.
Дуото демонстрира всяка година симпатиите си към тях по различен начин, но този път им създаде най-добрите според модните критици спортни екипи за Световното първенство по футбол в ЮАР.
"Обичам футбола още от дете", казва Доменико Долче, който е голям почитател на отбора AC Milan и присъства на почти всеки негов мач. "Ние ще подкрепим националния ни отбор пред телевизора", допълва той в интервю за Ройтерс.
Стефано Габана не е толкова горещ фен на играта като него, но определено смята да гледа всяка изява на италианските футболисти.
Долче и Габана, чиято страст към този спорт стана известна още през 2003 година с публикуването на книгата им "Calcio" ("Футбол"), включиха петима футболисти в кампанията по представяне на луксозното им бельо.
Заснети в старомодна съблекалня, Антонио ди Натале, Винченцо Лакинта, Клаудио Маркизио, Федерико Маркети и Доменико Крисчито позират слипове и боксерки с надпис "calcio". Кампанията, която често си играе с "италианската гордост", си гарантира по този начин още по-голяма популярност.
"Всеизвестно е, че футболните звезди са ефективен начин за покачване на продажбите, но освен това променят и възприятието за дадена марка", коментира Саймън Чадуик, професор по спортна бизнес стратегия от университета "Ковънтри" в Англия.
Френската компания за луксозни кожени стоки "Луи Вюитон" също се включи във футболното първенство, като създаде специален калъф, в който да се съхранява купата за победителя, а фотографът Ани Лейбовиц засне Диего Марадона, Зинедин Зидан и Пеле с пътнически чанти техен модел.