Hell it's about time* или как дочакахме Starcraft 2

Hell it's about time* или как дочакахме Starcraft 2

През далечната 1998 г., когато за първи път се докоснах до Starcraft , не съм си представял, че моето и на още много хора увлечение ще ни накара 12 години по-късно да се редим на опашка и да отброяваме минутите до полунощ, за да си купим Starcraft 2. Ето обаче, че фирмата-разработчик Blizzard най-накрая пусна на пазара дългоочакваното продължение на една от най-успешните стратегии в реално време.
По повод  премиерата на играта, двата дистрибутора на видео игри в България – Pulsar и O-Zone организираха среднощни партита в двата  софийски мола. 
Pulsar организараха своето премиерно парти в мол "Сердика", на което се събраха малко над стотина души, повечето от които бяха си поръчали предварително играта, но просто искаха да си я вземат по-рано. На етаж -1 бяха разположени няколко плазмени телевизора, на които вървяха кадри от играта, а около тях бяха залепени и плакати на Starcraft 2. Другото премиерно парти се състоя в The Mall на бул. "Цариградско шосе".
 
Партито започна към 20ч и продължи до полунощ като водещ беше Роро от ММ. През четирите часа имаше музика на живо, томболи, както и се раздаваха награди, които варираха от тениски до химикалки. Една от атракциите беше и боди арт, при който моделът беше изрисуван като една от главните героини на играта – кралицата на зергите Керигън. На всички присъстващи бяха раздадени и плакати на което е един от другите главни герои - морският пехотинец Джими Рейнър. 
Десетина минути преди полунощ, организаторите от Pulsar пуснаха копията на играта за продажба. Всички, които си я бяха предплатили във веригата от магазини на фирмата, си получиха копието само срещу име на сцената. Другите, които бяха направили предварителна заявка, но без да платят, се наредиха на опашка през магазина на фирмата в мол "Сердика" на втория етаж. Повечето хора си я бяха поръчали през интернет, без да платят предварително и за това тази опашка беше и най-дългата, която достигаше от магазина до ескалаторите. Много хора искаха да си купят играта на място без предварително да са си запазили копие.
Четиричасовото парти обаче премина малко мудно и скучно, най-вече заради по-малкия брой желаещи да си купят оригиналната игра (за разлика от западните страни например), което кара фирмите да инвестират по-малко средства в подобни събития. Например на подобно парти в Австралия вчера са присъствали над 2 хил. души.
 
Подобно отношение към региона има и на главният издател на играта – Activision. Компанията не пусна картонени кутии за нормалните копия на играта и те се предлагаха само със стандартните пластмасови опаковки за ДВД-та. Това предизвика остра реакция в интернет от доста български геймъри дни преди официалната премиера. Което и накара доста купувачи да се преориентират към по-скъпата версия на играта – колекционерската, която е стандартна за всички държави като опаковка и съдържание и макар и в по-ограничени количества се предлага и в България.
Starcraft 2 ще представлява трилогия, като сега излезе първата игра - Wings of Liberty, като в соловата кампания поемате ролята на Джим Рейнър. Другите две игри, които все още нямат дата за пускане, разглеждат историята от гледната точка на двете извънземни раси - протосите и зергите.
*Hell it's about time - "По дяволите, време беше", това е таглайна, с който беше за първи път обявена Starcraft 2 през 2007 г.