Лейбълът на U2 и Arcade Fire спира издаването на сингли на дискове и плочи

На живо
Заседанието на Народното събрание

Лейбълът на U2 и Arcade Fire спира издаването на сингли на дискове и плочи

Синглите на Боно и компания вече ще се купуват само в дигитален вид
Синглите на Боно и компания вече ще се купуват само в дигитален вид
Британският музикален лейбъл "Меркюри" - дом на групи като U2, Arcade Fire, Noisettes и The Killers, спира издаването на сингли върху физически носители - компактдискове и плочи, съобщи BBC Newsbeat.
През 2010 година компанията е отчела големи загуби от продажбата на сингли и отсега нататък издаването им върху физически носители ще бъде "рядко изключение", заявяват от музикалната компания. В момента физическите копия формират по-малко от процент от седмичните продажби, докато тези от дигитален даунлоуд се покачват главоломно.  
Междувременно, в цялостен план продажбата на единични тракове се е покачила от 66,9 милиона през 2006 до 161,8 милиона през 2010 година, припомня BBC. Именно обаче възможността за купуване на която и да е песен от един албум под формата на отделен даунлоуд означава, че в този висок ръст влизат не само официално издадените сингли.    
Въпреки че продажбите падат, дисковете ще продължат да съществуват. Издания като "The X Factor Christmas Single" все още отчитат високи продажби на физически копия. Сингълът на Елтън Джон "Candle In The Wind 97" в чест на принцеса Даяна продължава да държи първото място за най-продаван сингъл в Обединеното кралство.
Продажбите на винил обаче са спаднали до абсолютния минимум. Покупките на седеминчовите плочи са се сгромолясали от над милион през 2006 до 152 хиляди през 2010 година, което е потъване от близо 85%, допълват от Stereoboard.
Говорителката на "Меркюри" допълва, че компанията ще продължи избирателно да издава сингли на физически носители, "когато има търсене", цитира BBC Newsbeat.