GAP изгони главния си дизайнер Патрик Робинсън

GAP изгони главния си дизайнер Патрик Робинсън

Патрик Робинсън
Associated Press
Патрик Робинсън
Изключително популярната допреди няколко години модна къща GAP се раздели с главния си дизайнер Патрик Робъртсън само 4 години след като той пое този пост.
Продажбите и репутацията на марката, наричана често Starbucks в света на модата, бързо се топят, след като в продължение на близо 20 години логото й с трите букви можеше да се види във всеки модерен град по света.
В съобщението от четвъртък се казва, че Робинсън си "тръгва незабавно" и че "ще бъдат предприети стъпки за подобряване на конкурентоспособността и популярността". Същия ден бяха представени и резултатите за първото тримесечие, които се оказаха под прогнозите на анализаторите.
Само преди 15 години GAP изглеждаше непобедим бранд, символ на американската модна индустрия и на характерен небрежно-елегантен начин на живот в различни държави, класи, полове и възрасти. Бил Клинтън, Синди Крауфорд, младежите-милионери от Силициевата долина и възрастни богаташи по голф игрищата носеха GAP
Но в началото на ХХІ век започна да се губи връзката с американските клиенти и продажбите тръгнаха надолу, разказва "Гардиън".
В опит да обърне тенденцията ръководството привлече през 2007г. Робинсън - една от най-обещаващите изгряващи звезди на модния свят. Той вече бе работил за Армани, Пако Рабан, Пери Елис и Ан Клайн.
Робинсън бе номиниран за една от най-големите награди в американската мода - член на Съвета на модните дизайнери. Описваха го като "мегабранд месия" и сравняваха появата му с ефекта в обществото от възхода на Барак Обама. Когато представи първата си колекция за GAP на първия ред бе Ана Винтур - изключително влиятелният главен редактор на "Вог". Дизайнерът е женен за един от старши редакторите на американското списание.
Робинсън бе обещал да върне бранда към корените му - леки, класически дрехи предимно в пясъчни цветове, които може да се носят всеки ден от седмицата.
Оказа се, че това е грешка, защото GAP бе засенчена от колоритните модели на J Crew, носени от новото президентско семейство на САЩ. Дори децата на Обама носеха палта на J Crew при встъпването му в длъжност, докато дрехите на GAP все повече изглеждаха "неутрално уморени", допълва лондонското издание.
Конкуренцията се ожесточи с атакуването на тейнейджърите от Abercrombie & Fitch, а брандове като H&M, Topshop и Zara излязоха с агресивни маркетингови стратегии.
Източници, близки до Робинсън, споделят, че отстраняването му не е шокираща изненада и че успешното решение за GAP трябва да се търси в привличането на екип дизайнери, а не на поредното звездно име. "Патрик беше в почти невъзможна позиция да работи за компания, опитваща се да задоволи всички вкусове. Той имаше прекрасни идеи, но те работят по-добре в Европа, отколкото в САЩ".