Супер моделите са по-богати от всякога
Докато американската безработица все още се върти около 10-те процента, супер моделите са далеч от заплахата да изпаднат в тази графа. Според изданието "Форбс" първите 10 световни супер модела са спечелили общо 112 млн. долара за 2010 година, което е с 30% повече в сравнение с предходната, пише "Ройтерс".
Увеличението се дължи отчасти на потребителите, които продължават да харчат пари за луксозни стоки, пише "Форбс". Най-видим е ръстът в приходите на трите най-големи в света на моделите - Жизел Бюндхен, Хайди Клум и Кейт Мос. Те са се превърнали не само в модни икони на време си, но и в магнати в компанията, наречена "подиум", пише "Ройтерс".
Бюндхен, която е заработила 45 млн. долара - почти двойно в сравнение с предходната година, е в "своя разцвет", казва Едуард Разек, маркетинг директор в "Лимитед брандс", работил с модела по време на участието й в кампанията на Victoria's Secret. "Тя е международна икона, която има възможността да развива продукти и марки, вариращи от шампоан до висша мода", добавя той.
Благодарение на участието й в рекламата на шампоана "Пантен" продажбите на "Проктър & Гембъл" в Латинска Америка са се покачили с 40 процента, пише "Форбс".
Хайди Клум е добавила 20 млн. долара към своята модна империя, продължавайки еволюцията си от модел в бизнес дама. През изминалата година тя създаде собствена линия облекла и ново предаване за деца. Отделно нейното модно риалити шоу "Топ дизайнер" (Project Runway) е в своя разцвет и на път да заснеме своя 9-и сезон в американския телевизионен ефир.
Кейт Мос пък е отчела 13,5 млн. долара в сметката си през изминалата година като модел и дизайнер на бельо съвместно с британската модна марка "Топшоп" (TopShop).
За разлика от върховете на тази класация обаче, по-голямата част от моделите изпитват влиянието на рецесията върху доходите си, особено онези, които правят първите си стъпки в бранша. "Хората започнаха да гледат по-реалистично на това как се плаща на моделите. Имаше силен спад в оценката на труда, която не засегна Жизел, а обикновените модели, които работят усилено всеки ден", добавя Разек.