Защо мюзикълът "Спайдърмен" е най-скъпият на Бродуей?

Защо мюзикълът "Спайдърмен" е най-скъпият на Бродуей?

Кадър от мюзикъла Spider-man: Turn Off the Dark
Associated Press
Кадър от мюзикъла Spider-man: Turn Off the Dark
През юни в САЩ се състоя премиерата на мюзикъла Spiderman: Turn Off the Dark след продължителни месеци, в които поставяше редица рекорди за американската театрална индустрия като рекорден бюджет от близо 75 млн. долара, 183 предварителни представления (обикновено те са около 30 на брой), както и продължителна сага от инциденти, смяна на екип и излагане на целия екип и актьори на големи рискове, пише "Ню Йорк таймс".
Първоначално обявената му премиера бе отложена от март за юни, а междувременно режисьорът на шоуто Джули Таймор бе заменен. Наложи се и намесата на извънреден сценарист, който да включи две допълнителни песни, композирани от членовете на U2 Боно и Едж.
Един от най-впечатляващите факти около мюзикъла обаче остава неговият бюджет, който е повече от два пъти по-голям от този, на който и да е друг спектакъл, игран на Бродуей.
През юни 2011 създателите на шоуто са подали свои официални финансови отчети за това как шоуто е похарчило 9 милиона долара за декори, костюми и обувки. За сравнение - сумата е равна на цялостния бюджет на хитовия мюзикъл The Book of Mormon от създателите на "Саут Парк", който триумфира с девет награди "Тони" тази година.
Повече от 1 млн. долара са дадени за адвокатите на представлението, други 6 млн. - за сценични работници.
Най-голямото препятствие за шоуто са неговите оперативни разходи - 1,2 млн. долара на седмица според отчетите, подадени в началото на януари. Това е приблизително сумата, която шоуто е спечелило през последните седмици, което означава, че дори и при супер високи приходи, гаранция за финансовия му успех няма.
Цените на билетите за едно представление са варират от 275 долара за специални места до 65.50 долара за най-задните места на балконите. Това означава, че намирайки се във Foxwoods - един от най-големите театри на Бродуей, мюзикълът може да печели по близо 1.9 млн. долара седмично. Въпреки препълнените зали в момента, приходите му са между 1.2 и 1.3 млн. на седмица поради големите продажби на билети с намаление.
Освен това шоуто дължи по 100 хил. долара седмично за изплащането на заем от 8 млн. долара, използвани за обновяването на театралния салон, което включва и инсталирането на допълнителни 1930 места. 
От началото на януари, когато е публикуван първоначалният финансов отчет на мюзикъла, разходите са се покачили от 58 на 66 млн. долара, като една трета от тях - около 20 млн. долара, идват от заеми, а не инвестиции.
Майкъл Кол, един от водещите продуценти на Spiderman: Turn Off the Dark казва, че всичко в него е необичайно. "Повечето мюзикъли не струват 20 млн. долара, а ние имаме само 20 млн. заем" и допълва: "Добрата новина е, че няма да се откажем и ще го превърнем в успех."
Защо мюзикълът "Спайдърмен" е най-скъпият на Бродуей?
Associated Press
В момента обаче дори продуцентите на мюзикъла признават, че при подобни високи разходи и с настоящите темпове на приходи, шоуто "Спайдърмен" ще се нуждае от над 7 години, за да възстанови вложените инвестиции.
Едва една четвърт от мюзикълите успяват да възстановят своите производствени разходи. За онези, които успяват като наскоро възстановения мюзикъл "Коса", успехът може да дойде бързо. "Коса" успя да покрие предварителните си разходи от 5.8 млн. долара за 5 месеца. Представленията, задържали се повече от 7 години на сцена на Бродуей са само 18, като едни от тях са "Цар Лъв" (близо 14 години) и Wicked (близо 8 години).
 Мюзикъли от ранга на "Спайдърмен", които разчитат на марката, утвърдена от филмите, обикновено са хит през летния туристически сезон, спадат през есента и имат успехи през почивните дни. Същинският боксофис тест за "Спайдърмен" ще е през предстоящите септември, януари и февруари, които традиционно са най-слаби откъм продажби за Бродуей.
Първоначално мюзикълът, който е трябвало да носи заглавието Spider-man: A Musical Web, е бил предвиден да струва 20 млн. долара. Това става ясно от първоначалните документи за започването на работата по него, които съществуват от 2007 г. Също според тях продукцията е трябвало да започне представянето си в Лас Вегас през 2009 г. и в Лондон през 2010 г., а самото представление се подготвя от 2002 г.