Наближава голямото сбогуване с Хари Потър

"Хари Потър и Даровете на смъртта: Част II" е осмата и последна част от една от най-успешните поредици в киното. Премиерата му в Лондон е само след седмица и специалистите предвиждат, че добрите му резултати може да спаднат, след като тръгне по кината от 15 юли, пише "Ройтерс".
Актьорският състав и екипът на филма обещаха най-експлозивният филм за Потър досега, макар компютърните специални ефекти и екшън сцените да преобладаваха и преди.
В интервю за "Ройтерс" неотдавна актьорът Даниел Радклиф, който играе главната роля, заяви, че "последният филм ще бъде много, много динамичен и ще наподобява военен филм".
Последната част от поредицата е и първата, която ще се разпространява в 3D вариант. В нея става ясно дали момчето - магьосник Потър ще надделее над своя зъл враг лорд Волдемор в класическата кулминация на битката между доброто и злото, въпреки че отговорът се съдържа в романите на Дж. К. Роулинг.
Макар финалът да е известен за огромната маса от фенове на произведенията на Роулинг и филмовите им адаптации, няма изгледи това да намали ентусиазма им. И все пак втората част на "Даровете на смъртта" със сигурност ще бъде горчиво-сладък момент за тях.
За милиони, предимно млади хора по света излизането на всяка нова част от книжната или филмовата поредица за Хари Потър досега винаги е било значимо събитие, което обяснява и дългите опашки пред книжарниците, както и крещящите тълпи пред червените килими на филмовите премиери.
"Това бяха осем години от моя живот, в които с Хари Потър винаги имах за какво да гледам напред и какво да очаквам, а сега това е на път да свърши", казва 21-годишният Рен Бишъп от щата Мисури в САЩ и добавя: "Като фен съм тъжен. Това е като да се сбогуваш със стар приятел".
Холивудското студио "Уорнър Брадърс" възнамерява, подобаващо на такъв знаменателен филм, да завземе историческия "Трафалгър скуеър" в Лондон за премиерата на филма, с което да осигури достатъчно място за силния медиен интерес и огромните тълпи, преобразени в костюми от филма.
Живот след Хари Потър?
От няколко седмици огромни екрани в Токио и рекламни табла в цяла Великобритания промотират изпращането на един от най-любимите герои, което се очаква да бъде отбелязано с редица партита и промоционални събития.
На червения килим в Лондон ще бъдат актьорите, изпълняващи ролите на Хари, Рон и Хармаяни, които са на възраст между 9 и 11 години, когато са избрани да участват в поредицата и израснаха в балон от голяма популярност.
За Рупърт Гринт (Рон), Радклиф (Хари) и Ема Уотсън (Хармаяни) преминаването към живота след Хари Потър може и да не е лесно, въпреки че и тримата са натрупали солидно финансово състояние, а и със сигурност им предстоят много нови актьорски предложения.
За "Уорнър Брадърс" краят на Потър - едно от най-доходоносните им притежания, ще бъде също толкова труден.
Седемте филма, започващи с първия "Хари Потър и Философския камък" от 2001 г. , до този момент са спечелили 6,4 млрд. долара в бокс-офиса със среден приход от близо 1 млрд. долара на филм.
Макар цифрите да бележат спад и първият филм все още да е най-успешен, експертите предвиждат, че комбинацията от по-високи цени на 3D билетите и огромното очакване на последната част може да предизвика рекордни постижения за "Даровете на смъртта 2".
Според сайта Boxofficemojo филмът може дори да задмине северноамериканския премиерен уикенд рекорд от 158,4 млн. долара, който филмът за Батман "Черният рицар" държи от 2008 г.
Филмите обаче са само част от доходоносната Потър индустрия. Книгите на Роулинг са продадени в над 400 милиона копия в света, а освен тях се продават и играчки и видео игри. Съществува и тематичен парк, свързан с книгите и филмите.
Въпреки че Потър ще изчезне от големия екран, Роулинг се е погрижила да подсигури неговия живот и занапред не само търговски, но и творчески.
Миналта седмица тя откри уебсайт на име Pottermore, който ще развива герои и истории от книгата, като ще позволява на потребителите му да участват и да управляват нейния магичен свят.
В него има и опция за пазаруване, където скоро ще се предлага предстоящото електронно издание на книжната поредица, както и други рекламни продукти.