"Долче и Габана" отказват да махнат от колекциите си "дънки убийци"

Кампания призовава модните дизайнерски къщи да спрат да използват техниката пясъкоструене, която се използва при изработката на деним с изкуствено захабен вид и обръща особено внимание на "Долче и Габана", пише "Гардиън".
Три от най-известните италиански модни къщи са обвинени в отказ да спрат да продават "дънки убийци", които застрашават живота на работниците в бедните страни, където се произвеждат.
През февруари тази година кампанията "Чисти дрехи" (Clean Clothes Campaign) започва да упражнява натиск спрямо водещи производители на дрехи и търговци за забрана на пясъкоструенето. При употребата на тази техника се образува голямо количество силициев прах, който често води до потенциално смъртоносната болест силикоза (заболяване на белите дробове - бел. ред.).
Техниката беше забранена в Турция през 2009 г. след като бяха открити доказателства, че 46 бивши служители, работили с пясъкоструйка, са развили силикоза.
Почти 34 хил. души са поставили имената си в петицията, написана от кампанията "Чисти дрехи". Петицията е на разположение за всички желаещи да се присъединят към нея на официалния им сайт Change.org.
Италианският говорител на кампанията Дебора Лучети казва, че някои от известните дизайнери, производители и търговци вече са премахнали от колекциите си дънките, изработени с тази техника. Сред тях са марките Levi's, H&M и C&A.
В Италия и "Гучи" (Gucci), и "Версаче" (Versace) са откликнали уклончиво на кампанията. Конкретно от "Гучи" са заявили, че са "отговорни и напреднали... зрели".
Джорджо Армани, Роберто Кавали и "Долче и Габана" не са променили нищо, казва Лучети. "През изминалите седем месеца това са единствените компании, които останаха напълно безразлични", допълва още тя.
От кампанията отделят специално внимание на "Долче и Габана". Лучети пояснява, че имат практика да предупреждават компаниите, преди да ги превърнат в своя мишена за действия.
"Долче и Габана" ми се обадиха по телефона и ми благодариха за информацията, както и че не ги интересува. Бях доста изненадана. Това е сериозен проблем. Хората умират заради пясъкоструенето", допълва още тя пред изданието.
В изявление, публикувано на 5 август, Change.org обвинява "Долче и Габана", че са изтрили съобщения, оставени от кампанията на стената на модната марка във "Фейсбук", в които искат забрана на пясъкоструенето. От "Гардиън" допълват още, че нито една от трите назовани компании не е била открита за коментар.