Сецесионова иконопис в село Българи

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 648 Весело

    Благодаря за професионалния поглед и поканата.
    Имам ли път нататък ,ще зная къде мога да се отбия.

    "Църквата се намира в село Българи, на петнайсетина километра от Царево"
    Добре че не са я усетили ,новите заселници в тази област.
    Току виж са я вградили в някой частен имот.

  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Иконите наистина са впечатляващи.

  3. 3 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Повече от интересно ! Значи може и иконописът да се развива , отдалечавайки се от византийските образци. А това ,което направи Светлин Русев с черквата на Ванга, компроментира и автора, защото е професор и не може да не знае правилата на православния иконопис и самата Ванга. Ако тя беше наистина пророчица ,трябваше да му каже "А бе ,Светлине, що си ми окепазил така черквата !"
    Иван Милев наистина доста напомня сецесиона , но някои платна са силно експресивни.

  4. 4 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Браво на автора и на възпитаниците на АУБ, които не ме опровергават, че пишат по-добре, по-интересно и безупречно граматически за разлика от завършилите журналистика, европеистика, казуистика и всякакви други измишльотини в СУ и къде ли не.
    За 2 години "либерал стъдис" в Американския явно се научава много повече, отколкото за 5 години в СУ.

  5. 5 Профил на о. Павел
    о. Павел
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Какви ти прабългари в с. Българи! Населението тук до 20-те години е било гръцко, а българите идват на тяхно място. Нестинарството е поддържано от гърците. Има негови паралели още от 5 век.
    .
    Иконите просто са копия на модерни западни олеграфии (гравюри). Нищо сецесионно няма в тях.
    .
    Българската църква от 9 до 12 век -
    http://archiman.livejournal.com/

    Прочетете:http://www.veren.org/product.php?b=3922
  6. 6 Профил на Newcastle Fan
    Newcastle Fan
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Поздравления за г-н Димитров, не трябва да забравяме за такива места! Описанието е много компетентно и интересно.

    По плодовете ще познаете дървото.
  7. 7 Профил на Harald Blåtand
    Harald Blåtand
    Рейтинг: 1014 Разстроено

    По-добре да не знаеш нищо от колкото да знаеш малко! С бегли познания за сецесиона и почти никакви за Източната иконография се получи аматьорски бълвоч който няма нищо общо с истината. Не коментирам иконите, статията обаче може да се нарече поредната серсеминска логодиариия.

    Extensive Master in Dealing With Stupid People.
  8. 8 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#7] от "Pwincess Elsa":
    +++++++++++++++++

    Аман от ренесансови личности, дето разбират от всичко и напират да споделят вълненията и проникновенията си с останалите.

    Свобода за Надежда Савченко!
  9. 9 Профил на Harald Blåtand
    Harald Blåtand
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#6] от "Newcastle Fan":

    "Описанието е много компетентно и интересно."

    Не отричам че може би е интересно, но чак компетентно...

    Extensive Master in Dealing With Stupid People.
  10. 10 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    Интересен подход и интересна информация наистина!

    Бих искал да уточня обаче, че през 1911 г. с. Българи не е било новоосвободено, а още си е било под турско - тази част на Странджа влиза в границите на България едва след Балканските войни, т.е. повече от година след изографисването на църквата.

    Всезнаещият о. Павел в коментара си под № 5 пък може би бърка с. Българи с близките села Кости и Бродилово, които наистина са били населени от гърци (предимно) и българи патриаршисти.

    Смята ли почитаемият о. Павел, че, ако селото беше гръцко, надписите в църквата щяха да са на български и иконописецът щеше да се представи, че е от Лозенград, а не от Саранда Еклисия (гръцкото име на града)?

  11. 11 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#7] от "Pwincess Elsa":
    Да, къде го видя тоя сецесион, този стил няма нищо общо с църковната архитектура и иконопис. Ама политологията в АУБ явно има пробив по темата...

  12. 12 Профил на Harald Blåtand
    Harald Blåtand
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#11] от "Drun_drun":

    "Пробив" е точната дума, сигурно ще намерят сецесион и в Омеровата джамия в Йерусалим.

    Extensive Master in Dealing With Stupid People.
  13. 13 Профил на chekanitsa
    chekanitsa
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#3] от "ahasver":

    Времето ще отсъди дали професора е сгрешил или не. Нека само да си припомним за скандалния новатор Джото...

  14. 14 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Вълшебно...

  15. 15 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Имах предвид "либерал артс". Още веднъж, браво за стила!

  16. 16 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Интересна статия и снимки. Независимо дали авторът има основания да твърди, че тези икони са в стил сецесион, материалът е интересен.

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  17. 17 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 571 Неутрално

    май трябва да е "сецесионна", а не "сецесионова".

  18. 18 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#13] от "chekanitsa":Светлин е на светлинни години от Джото. Като ферментират страстите, ще дойдат бояджии с баданарките , ще замажат графиките на автора и истинският Джото ще си довърши работата.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #