Войната на бележките
Париж е бойно поле. Най-пострадали от военните действия са прозорците на офис сградите. Всъщност там се водят основните битки. Оръжията са творчество и цветни лепящи листчета.
Началото на войната между парижките работници е поставено по бляскавите фасади на офис парка на Монтрьо, източно от Париж, където се намира домът на гиганта Ubisoft и IT системите на банката BNP-Paribas, пише "Гардиън". Оттогава конфликтът се е разраснал до бизнес района на La Défense и до мястото, на което се намира най-голямата концентрация от телекоми и медийни компании в града.
Всъщност лятото във френската столица бе оцветено от корпоративно състезание за колаж, известно като "Войната на Post-it" (Post-it е марка за различни офис продукти, най-известният от които са цветните лепящи листчета - бел.ред.). Битката най-вероятно се води между частично заети офис работници, които отделят голяма част от времето си да лепят хиляди розови, жълти, оранжеви и зелени бележки на своите прозорци, за да пресъздадат различни пикселовани изображения.
Ръкавицата, хвърлена в Монтрьо през май, бе вдигната от GDF/Suez и "Сосиете Женерал" (Société Générale) в La Défense, след което и от други компании като новинарският канал France 24 и Coca-Cola France. Подобни цветни хартиени колажи могат вече да се видят и по прозорците на рекламни агенции в елегантни жилищни сгради в Париж, както и в Лион, и Лил.
Младите мениджъри на състезаващите се фирми си правят срещи на обяд, за да сравнят своите творения, както и за да планират ответния си удар. "Всеки път трябва да измисляме нещо по-голямо, по-смахнато и по-смело", казва пред канал TF1 28-годишният Жулиен Бериси, ръководител проекти в "Сосиете Женерал". Неговият опонент Стефан Хюд от GDF/Suez пък казва, че битката е била много полезна в социален аспект, тъй като е успяла да събере заедно работници, които иначе не биха имали повод да се срещнат.
Към момента Ubisoft, чийто офис мениджър Емили Козет има заслугите за първия залп във войната на бележките, е победител. Последното им постижение се простира на три етажа и в него са използвани 3 хил. Post-it бележки, които пресъздават сложен дизайн, който се е наложило да бъде предварително изработен на компютър.
Страницата на "Войната на Post-it" във "Фейсбук" има близо 30 хил. почитатели и техният брой расте. В нея хора от цял свят постоянно публикуват нови снимки на свои пикселовани произведения, които стоят на прозорци, офиси, фасади, вътрешни помещения и витрини в различни градове в Европа.