На дълъг път с малко багаж

На дълъг път с малко багаж

Времето също е пари, а избягването на "мероприятието" на снимката може понякога да спести дори час, да не говорим за случаите на изгубени или повредени вещи.
Времето също е пари, а избягването на "мероприятието" на снимката може понякога да спести дори час, да не говорим за случаите на изгубени или повредени вещи.
Отминава времето на големите куфари. Опитът сочи, че винаги след пътуване се оказва, че част от мъкнатите вещи в багажа са били излишни. Вече никой не трябва да бъде убеждаван, че пътуване с малко и малки куфари може да излезе не само по-удобно, но и по-евтино. В крайна сметка дори не е нужно да се лишаваме от голяма част от наистина необходимите ни вещи.
Всеки си задава въпроса, а често има и своя отговор как да стегне багажа си така, че всичко наистина да се побере в ръчната чанта, за да пътува с лекота за ръцете и в сърцето си. Първото важно условие е да разберем какви са правилата на конкретната нискотарифна авиокомпания спрямо ръчния багаж и това е желателно да стане дори преди да сме купили билета си.
Цената да мъкнеш
Повечето от превозвачите изискват доплащане за всеки куфар (което понякога достига десетки евро на парче), но в същото време допускат в салона ръчен багаж без такса. Важно за дамите е да обърнат внимание, дали дамската чанта се счита за ръчен багаж или не. Обикновено нискобюджетните превозвачи не позволяват да се пътува с две чанти - ръчна и дамска. Нормална практика е да Ви помолят да си приберете дамската чанта в куфара. Затова винаги предвиждайте място за нея.
Времето е пари и парите са във времето, гласи латинска поговорка. Стандартният багаж се предава на гишетата за чекиране на пътниците преди всеки полет. Ръчният остава в нас. Повечето нискотарифни авиокомпании предлагат услугата - "он лайн чекинг". При някои превозвачи дори няма друг начин да се заявим за самолета. При "он лайн" чекинга се регистрираме за съответния полет предварително по интернет. Когато пътуваме с голям куфар, е необходимо все пак да преминем през гишето за чекинг, за да предадем куфара си. В случай, че сме с ръчен багаж, направо отиваме на проверка за опасни предмети и вещества. Така спестяваме времето, което бихме прекарали на опашка пред гишето.
Когато пътувате само с ръчен багаж, избягвате и опасността да изчезне големият ви куфар
Когато пътувате само с ръчен багаж, избягвате и опасността да изчезне големият ви куфар
Сигурността  на личните вещи също е плюс за всеки, гледал филма "Запознай се с нашите". Когато пътуваме с голям куфар той се предава на летището. Какво се случва с него зависи от служителите на съответната аерогара. Ръчният багаж остава по време на целия полет под контрола на собственика му. Изключение правят малките самолети, където ръчния багаж се прибира точно пред самолета в багажното отделение и при слизане се връща на пътника. Прави се при самолети, които не са достатъчно големи, за да поставим ръчния си багаж някъде вътре.
Куфарът с главно "К"
Доброто пътуване зависи от добрия куфар. Оригинално куфарите са се правили от вълна и лен, постепенно са навлезли кожата, изкуствените материи и пластмасата. Когато избирате куфар е важно той да е достатъчно малък, достатъчно лек и с достатъчно меки колелета, за да се плъзга бързо и леко по настилката на летището. 
Изискванията на авиокомпаниите към ръчния багаж не са унифицирани. В най-общия случай те изискват дължината на багажа да е до 55 см, широчината - 40 см, а дълбочината - 20 см. Това правило е известно и на производителите, така че на пазара има изобилие от предложения именно в тези размери. Някои превозвачи обаче са по-гъвкави и допускат отклонения в полза на клиентите, от които е грехота да не се възползваме.
Тук тънкостта е да премерите размерите точно, включително с колелцата, защото някои превозвачи са изключително стриктни и няма да ви пуснат в самолета с чанта, по-дълга само със сантиметър. Обикновено авиокомпаниите са поставили железни стойки и ако успеете в тях да пъхнете куфара, означава, че той може да бъде признат за ръчен багаж.
Колкото повече, толкова повече
Reuters
Колкото повече, толкова повече
Някои компании имат изисквания и за максималното тегло, които варират между 6 кг и 10 кг, като точното ограничение също е добре да се знае преди багажът да е приготвен. Според проучването, е добре куфарът да има вътрешни стягащи ленти, така че вещите да прилягат плътно, без излишен въздух помежду им. Теглото на самия куфар, естествено, също трябва да е възможно най-малко.
Възползвайте се ако превозвачът Ви позволява освен ръчния багаж в салона на самолета да се внесат дамска чанта, материали за четене, връхни дрехи. Тук е моментът да проявите креативност. Якето с много и дълбоки джобове ще побере всички дребни предмети. Можем  да тръгнем на път с най-тежкия чифт обувки, а най-дебелия си  пуловер да преметнем на гръб или да вържем около кръста си.
Затова е важно списъкът с най-необходимото да бъде съставен предварително.