Кирстен Дънст: Апокалипсисът би решил много проблеми

След като гледа филма "Меланхолия" на Ларс Фон Триер в Кан тази година Кирстен Дънст на края изненадващо за нея самата започва да се кикоти, сякаш краят е бил забавен. "Има едно нещо, което можеш да кажеш за края на света. Решава много проблеми", казва тя в интервю за "Гардиън".
Филмът на датския провокативен режисьор започва със сватба и завършва в погребение, или по-скоро с апокалипсис - погребение за всички. На хоризонта се появява огромна планетата, а птичките пеят из полята.
"Меланхолия" се оказва един пламенен преход за 29-годишната кинозвезда, която последните няколко години посвети прекалено много енергия на не толкова дълбоки филмови ленти. В новото произведение на Триер Дънст изпълнява ролята на Жюстин - изящната, тъмноока, маниакално депресивна героиня, която преживява една от най-лошите сватби в тази част на света, след което бавно идва на себе си точно в навечерието на деня на страшния съд. Актрисата прави изключително силно изпълнение, което заслужено й спечели и наградата за най-добра актриса в Кан.
По време на пресконференцията за филма в Кан тя бе единствената, която се намеси и се опита да спре режисьора, който тогава се опита да се пошегува, че е нацист и че разбира Хитлер, но остана силно недоразбран, дори изключен от управата на фестивала.
Често залогът за големите имена, които работят с режисьора, е голям не само на екрана, но и извън него, тъй като той успява да ги постави в компрометиращи ситуации. Пред "Гардиън" Дънст разказва, че просто не е успяла да се сдържи да гледа как неин приятел се оплита в сложна ситуация, от която никой друг от присъстващите от екипа не се осмелява да го отърве. Разбира се, медиите се хващат за нейната реакция, защото това е реакцията на сладката актриса от филмите "Спайдърмен", "Луди амазонки" и "Усмивката на Мона Лиза", коментира тя.
"Преди във филмите се чувствах като марионетка и бях доста фрустрирана и ядосана. Може би Ларс се вижда като някакъв майстор на манипулациите, но нещата реално не стоят така. Много от сцените бяха импровизирани и той дори не каза много. Как да се чувствам като марионетка?", разказва още актрисата.
Дънст се съгласява да участва във филма преди всичко заради сценария. По думите й случаят не е като Ларс да й беше предложил да се снима в "Антихрист", който тя смята за прекалено тежък за актриса като нея, която се намира по-често под наблюдението на медиите и хората в сравнения с Шарлот Гейнсбург, която във филма играе опечалена майка, която осакатява собствените си гениталии.
Все пак Дънст е холивудска звезда от детските си години. Дебютът й на екран се случва на 8-годишна възраст - снима се с Уди Алън в "Нюйоркси истории", появява се като дъщерята на Том Ханкс в The Bonfire of the Vanities. Нейният голям пробив идва няколко години по-късно с филма "Интервю с вампир", където играе Клаудия заедно с Том Круз и Брад Пит.
"Никога не го почувствах като работа. Брад и Том се отнасяха към мен като към по-малка сестра. Мисля, че децата понасят нещата по-добре от възрастните. Когато пораснеш, ставаш по-несигурен. Уморяваш се, притесняваш се за вида си и какво означава всичко... Освен това тогава нямах какво да губя. Хората не биха нахокали 12-годишно дете", припомня си тя периода около снимките на "Интервю с вампир".
След това обаче животът се преобръща неочаквано и през 2008 г. тя влиза в болница, за да се лекува от депресия. Според Фон Триер този момент от живота й и този неин личен опит се оказват от съществено значение за превъплъщение й в Жюстин - "едно красиво, крехко създание, под чиято повърхност на захарен памук се крие горчиво страдание".