Холивудските студия местят филмите си в "облака"

Холивудските студия местят филмите си в "облака"

Холивудските студия местят филмите си в "облака"
Shutterstock
За предстоящите празници Холивуд залага силно на това, че зрителите ще започнат да купуват филми и ще ги гледат в движение, вместо, както сега, да ги предпочитат под наем, пише "Ройтерс".
С оглед на нарастващия спад в продажбите на физически носители филмови студия от "Уорнър брадърс" до "Сони" започват да предлагат услугата UltraViolet. С нея студията се опитват да стимулират продажбите на филми, като привлекат потребителите в "облака", чрез който поръчаните филми се съхраняват в "дигитални шкафчета" в отдалечени сървъри и могат да се гледат по всяко време и на различни устройства. Така компаниите се опитват да направят купуването на филмите по-атрактивно и удобно в сравнение с поръчването им под наем.
Наемът на филми, който е много по-нерентабилен за студията, доминира в света на домашните забавления откакто Netflix Inc направиха неограничените месечни наеми на филми евтини и удобни.
От този месец всеки желаещ в САЩ може да си купи първите дискове, които се предлагат с UltraViolet формат, създаден за да позволява моментален стрийминг или даунлоуд на устройства като конзоли за видеоигри, таблети и телевизори, свързани с интернет. 
"Уолт Дисни" е единственото голямо студио, което не подкрепя UltraViolet и планира да пусне подобна опция идните месеци, наречена Disney Studio All Access.
Посланието "купи веднъж, пускай навсякъде" е едно от нещата, с които студията се опитват да спечелят потребителите на страната на купуването за сметка на наемането. Другите предимства, които те изтъкват, са и мобилността и възможността за избор от различни устройства, перспективата да притежаваш правата над филм до края на живота си, както и предимството копието да се съхранява в "облак" и да не заема място.