Музиката на Том Джоунс е най-добрата компания на чаша мерло, сочи изследване

На живо
Заседанието на Народното събрание

Музиката на Том Джоунс е най-добрата компания на чаша мерло, сочи изследване

Досега бе ясно, че е важно с каква храна съчетаваме виното, но ново научно изследване е установило, че музиката също е от значение за идеалния вкус на напитката, пише британското издание "Телеграф".
Според изследването, хора, които слушат музика, докато пият вино, определят вкуса на виното еднакво при определени изпълнители. 
От резултатите става ясно, че за да бъде усетен най-плътно и силно вкусът на мерлото, трябва да се пие под звуците на Том Джоунс. За по-добро пино гриджо пък от полза е последният албум на Лейди Гага.
Професор Ейдриън Норт от британския университет Herriot-Watt е раздал вкусови проби на 250 студенти - половината момчета, другата половина - момичета, докато за фон е звучала музика. Те са били разделени на пет групи, като им е било дадено каберне совиньон и чилийско шардоне, а за фон на всяка група са били избрани четири съвсем различни музикални теми - Carina Burana на Orff, "Валсът на цветята" от "Лешникотрошачката" на Чайковски, Just Can't Get Enough на Nouvelle Vague, както и Slow Breakdown на Майкъл Бруук. Петата група е опитвала виното без музика.
След пет минути всеки един от тях е трябвало да определи вкуса на виното с определенията, дадени на отделните теми - силно и тежко; изтънчено; меко и нежно; освежаващо. Резултатите от проучването показали, че музиката, която са слушали доброволците, силно се е отразила на начина, по който те възприемат вкуса на виното. Например онези, слушали Carmina Burana, са дали както на бялото, така и на червеното вино определението "силно и тежко", а при другите, слушали Майкъл Брук, то е било "меко и нежно".
Изследването е озаглавено "Влиянието на музиката за фон върху вкуса на виното" и не дава отговор дали резултатите му са повлияни от културните конотации, свързани с определена музика, или се обясняват с физичните свойства на звука. То допълва предишно изследване, което показва, че посетителите на ресторанти харчат повече пари в ресторанти, в които звучи класическа музика, в сравнение с такива, където се пуска поп.