"Фейсбук" публикува 40-те най-споделяни истории за 2011

"Фейсбук" публикува 40-те най-споделяни истории за 2011

Скрийншот от сайта на New York Times на страницата със снимки от Япония преди и след цунамито. Това е най-споделяната история в класацията на "Фейсбук" за 2011 г.
Дневник
Скрийншот от сайта на New York Times на страницата със снимки от Япония преди и след цунамито. Това е най-споделяната история в класацията на "Фейсбук" за 2011 г.
"Фейсбук" публикува списък с 40-те новинарски истории, които потребителите на социалната мрежа са споделяли най-много през 2011 г., предаде Huffington Post. 
Сред най-популярните истории, споделяни от потребителите на "Фейсбук", които надминават 800 млн., покриват разнообразие от теми като зодиакални символи, разчувстващи видеоклипове, Стив Джобс, животни и природни бедствия.
Според британското издание "Телеграф" най-споделяната новина е била предадена повече от 600 хил. пъти между хората.
Под номер едно в списъка са сателитни снимки от Япония - преди и след опустошителното цунами, нa New York Times. На втора позиция е "Какво учителите действително искат да кажат на родителите", следвано от "Не, твоят зодиакален знак не се е променил" и "Родители, не обличайте дъщерите си като скитници" - всички на CNN. 
На пето място пък е видео, публикувано от Yahoo, на танц между баща и неговата дъщеря - булка. След него в класацията е новината за куче, което тъгува на погребението на американски войник, загинал в Афганистан, както и заглавието "Ще откачите, когато видите новия "Фейсбук".
Ето и целият списък с 40-те най-споделяни истории в социалната мрежа на Марк Зукърбърг.
Всички 40 истории обаче имат нещо общо помежду си, коментират от сайта lostremote.com: "Почти всички имат кратко, грабващо заглавие, което предава добре историята." Освен това всички истории са от големи новинарски организации с добре поддържани страници във "Фейсбук", като се имат предвид не само честотата на публикациите, но и броят техни последователи или почитатели (likes на езика на "Фейсбук").
Най-споделяните истории в списъка на "Фейсбук" са с източници New York Times, CNN, Yahoo, The Huffington Post, Wall Street Journal или Washington Post. Десет от новините в списъка са на CNN, а Yahoo е автор на цели 12.
През септември "Фейсбук" обяви нов клас от социални приложения, целящи да направят откриването на съдържание по-лесно от преди. Ако потребителят иска, новите песни, които слуша, или нещата, които чете, могат да бъдат публикувани в New Ticker, откъдето да бъдат виждани от приятели и съответно те да четат или слушат същото. Някои от големите издания вече използват предимствата на платформата с приложения на "Фейсбук".