Най-добрите рекламни клипове на 2011, според AdWeek

Най-добрите рекламни клипове на 2011, според AdWeek

Скрийншот от рекламата на Volkswagen Passat с дете, облечено в костюм на Дарт Вейдър от "Междузвездни войни", което се опитва да използва "силата" над предмети у дома.
Дневник
Скрийншот от рекламата на Volkswagen Passat с дете, облечено в костюм на Дарт Вейдър от "Междузвездни войни", което се опитва да използва "силата" над предмети у дома.
Изданието, посветено на рекламата и рекламния бизнес - AdWeek, публикува своя списък с десетте най-добри рекламни клипове на 2011 г. 
Сред тях има три клипа на коли, като всички те са различни. Единият засяга въпроса за околната среда, друга защитава наследството и гордостта на един град, а в трета виждаме дете, облечено в костюм на Дарт Вейдър, което използва силата на мисълта у дома.
В списъка могат да бъдат намерени и реклами на други продукти, които използват различни теми, стилове, графики, герои и локации. Има лакомства, зомбита, котки с палци, както и мечка - филмов режисьор. Има и два клипа, които се фокусират върху околната среда, както и други два, които са най-вече за човешкия образ на технологиите - две фундаментални теми във времена, когато животът и светът изглеждат така сякаш излизат извън всякакъв контрол.
Ето и десетте избраници по реда на тяхното място в класацията от номер 10 до номер 1:
10. Клип на Snickers, озаглавен Focus Group (Фокус група)
AdWeek поставя на десетата позиция клип на Snickers, който използва черен хумор и се шегува с провеждането на фокус групи за проучване вкусовете на потребителите. Една от най-опасните фокус групи в света, съставена от четири акули, трябва да отговори на въпроса "кой бе по-вкусен", като акулите участници избират между две опции - мъж и жена. Акулите, разбира се, избират мъжа, тъй като, преди да го изядат, той е ял едно блокче Snickers, което е направило месото му чувствително по-вкусно. 
9. Клип на Nissan Leaf, озаглавен
Gas Powered Everything ("Гориво задвижваше всичко")
В рекламата Nissan Leaf се опитва да покаже как биха изглеждали светът и нашият живот, ако всички уреди от нашето ежедневие използваха гориво, за да работят - будилникът, сешоарът, машината за кафе, компютърът. Накрая ни кара да се замислим за обратното - "какво, ако всичко не се задвижваше с гориво", и представя своя нов модел автомобил, който използва на сто процента електричество и на нула гориво.
8. Клип на британската марка мляко
Cravendale, озаглавен Cats With Thumbs ("Котки с палци")
Рекламата на Cravendale започва с човек, който закусва с бутилка мляко на масата, докато котката му го гледа вторачено. Защо? Защото котките обожават мляко, а единственият начин да го получат е, като разчитат на щедростта на хората. Клипът ни провокира да си представим какво би се случило, ако котките притежаваха онова единствено нещо, което не им достига, за да си го набавят сами - палец.
7. Трейлър към зомби видеоиграта Dead Island
Видеото към трейлъра на зомби видео играта Dead Island наистина предизвиква тръпки, които са постигнати чрез много качествена и силна графика, подходяща музика, много емоция и един обикновен ефект - представяне на историята отзад напред в комбинация с трилър. Клипът не се препоръчва за лица под 18 години, като се упоменава, че за някои зрители може да е смущаващ заради прекалено многото кръв и насилие, които съдържа.
6. Клип на Canal +, озаглавен The Bear ("Мечката")
Мечките отдавна са често срещани герои в рекламите, но комичната реклама на френския филмов канал Canal + представя косматото животно в напълно нова роля, която обаче в случая, изглежда, му пасва много добре. Мечката или по-точно мечата кожа е режисьор на филми, която обяснява своята страст към киното и режисирането. Накрая стига и до началото, когато се запалва по т.нар. седмо изкуство, като обяснява, че е гледала толкова много филми, а в кадъра е мечата кожа в ролята на килим пред домашен телевизор. 
5. Клип на британския телеком Talk Talk, озаглавен Homes Within Homes ("Домове сред домовете")
Видеото
разказва историята на малки фигурки в дома, които оживяват, но са изолирани в своите миниатюрни домове насред огромна всекидневна. Кукла, супергерой, ескимос в снежна топка, началник на малка гара и кукувицата от часовника - всички те се виждат, но не могат да си общуват... докато не се свързват чрез интернет и телефонните услуги на Talk Talk. Както AdWeek коментира, малко са клиповете, които така меланхолично и толкова по детски чисто успяват да представят студенината на технологиите, обвита в човешка топлина.
4. Клип на Google Chrome, озаглаве Dear Sophie ("Скъпа Софи")
През 2010 г. клипът "Парижка любов" (Parisian Love) използва най-обикновени образи, за да представи възможностите на Google. През 2011 компанията разширява този модел, за да рекламира своя браузър Google Chrome под мотото "Мрежата е това, което правиш от нея". Кампанията "Скъпа Софи" разказва историята на млад баща на момиче, който използва опциите на Google, за да попълва дигитален лексикон с бележки, снимки и видеоклипове с неговата малка дъщеря, които той възнамерява да й покаже "някой ден". Видеото е много семпло, фонът е обикновено пиано, но оставя зрителя с усещането, че Google, който често е определян като тиранин, е посредник на любовта, както и че електронните данни са всъщност човешки, коментира изданието.
3. Клип на Chrysler, озаглавен Born of Fire ("Роден от огън")
Двеминутната реклама на Chrysler 200 през 2011 г. спечели награда "Еми" за най-добра реклама. Клипът е горда защита на един град, една индустрия и начин на живот, които произхождат от Детройт, и атакува онези, които се съмняват в способността на града да произвежда луксозни коли от световна класа. "Какво знае един град, който се е върнал от ада, за най-фините неща в живота", пита гласът в рекламата. И отговаря: "Повече от останалите." Еминем е зад волана на Chrysler 200, минавайки през някой от отличителни места на града, а слоганът AdWeek определя като един от най-добрите за годината: "Внесено от Детройт" (Imported from Detroit).
2. Клип на Chipotle, озаглавен Back to the Start ("Отначало")
Като
пионер в използването на органични, локално отгледани продукти във вериги за бързо хранене (които дават началото и на кампания за подпомагането на устойчивото фермерство) Chipotle искат да комуникират своята зелена философия по един хитър и трогателен начин. Клипът разказва историята на фермер, който превръща своето малко производство в огромна индустриална машина, затваряйки животните, хранейки ги с химикали и опаковайки ги в малки кутийки, докато междувременно замърсява реките в околността. Накрая обаче съвестта му се обажда и фермерът се връща към стария си метод - пуска животните да пасат на воля, поставя ватърни турбини на полетата и дава своето органично, свободно отгледано месо на камион на Chipotle. Визиите са силни, но това, което е по-силно, е кавърът на песента The Scientist на Coldplay, дело на Уили Нелсън, който пасва идеално на цялата реклама.
1. Клип на Volkswagen, озаглавен The Force ("Силата")
Рекламта на новия Volkswagen Passat използва две от най-известните теми - деца и "Междузвездни войни", като ги смесва в едно рядко създание - истински глобален (а може би и междугалактически) феномен на поп културата. На фона на "Имперския марш" дете в костюм на Дарт Вейдър се опитва да използва своите сили върху предмети у дома, включително и над кучето. За негово съжаление не успява, докато татко му не се прибира с неговия Volkswagen Passat, който се "поддава" на неговите джедайски сили благодарение на дистанционното на бащата. Малкият остава вцепенен от своите свръхестествени сили.
Рекламата е гледана над 44 милиона пъти в YouTube и над 6,8 милиарда пъти в цял свят, и то с помощта на едно толкова просто изпълнение. Клипът не представя чудеса от техника и визия, а е триумф на забавлението и добрия разказ на история. Малко са рекламите, които са толкова чаровни, хитри и толкова добре представени, коментира AdWeek.