Триумфът на съвременното френско кино не се ограничава до "Артистът"

Триумфът на съвременното френско кино не се ограничава до "Артистът"

Омар Си (Intouchables) изненадващо взе награда "Сезар" за най-добра мъжка роля вместо звездата от "Артистът" Жан Дюжарден.
YouTube
Омар Си (Intouchables) изненадващо взе награда "Сезар" за най-добра мъжка роля вместо звездата от "Артистът" Жан Дюжарден.
Черно-белият ням "Артистът" спечели пет награди "Оскар" и триумфира на френския еквивалент на отличията - "Сезар", където в категорията за мъжка роля вместо Жан Дюжарден спечели Омар Си за участието си в превърналия се в един от най-успешните френски филми за всички времена Intouchables (Untouchables). Двата филма заедно с още няколко качествени заглавия показват, че френското кино е в изключително силна форма, отбелязва в. "Ню Йорк таймс".
Докато "Артистът" на Азанависиюс печели награда след награда, комедията Intouchables все още е сравнително непопулярна на англоезичния пазар, но вече отбеляза приходи от над 240 милиона долара във френския боксофис. Тя прави премиерата си през ноември в 508 кина в страната. Според изданието, ако филмът на Азанависиюс директно се вдъхновява от естетиката на киното от началото на 20 век, то Intouchables на Оливие Накаш и Ерик Толедано е като излязла от 80-те комедия с Еди Мърфи. Вдъхновеният от истински случай сюжет разказва за необичайното приятелство между парализиран аристократ (Франсоа Клюзе) и младеж от сенегалски произход (Омар Си) с престъпни изяви, който е нает да се грижи за него.
Филмът, спечелил голямата награда на кино фестивала в Токио, се превърна в най-гледаният във Франция за 2011 г. и вторият най-касов в историята на кино индустрията в страната след Bienvenue chez les Ch'tis (2008). Автор на саундтрака пък е италианският композитор Лудовико Еинауди, който ще направи концерт в зала "България" на 28 март.
Комедията се очаква скоро да има американски римейк, след като стоящата зад редица хитови заглавия компания "Вайнстейн" откупи правата му.
В. "Ню Йорк таймс" отличава и сниманата във Версай историческа драма Les adieux à la reine (Farewell, My Queen), която откри последното "Берлинале". Във филма Даян Крюгер ("Гадни копилета") играе Мария Антоанета, а в ролята на най-вярната й приближена е Леа Сейду ("Полунощ в Париж").
Според изданието Крюгер прави много по-убедителна роля от тази на Кирстен Дънст в "Мария Антоанета" на София Копола. Режисьор е Беноа Жако, създател на над 20 игрални филма през кариерата си. Лентата, екранизация по едноименния роман на Шантал Томас, се очаква по европейските кина от края на март.
Кадър от Les adieux a la reine.
YouTube
Кадър от Les adieux a la reine.
Друг филм по книга, драмата Impardonnables (Unforgivable), пък се потапя в човешките отношения, а главните герои са крими писател, агент по недвижими имоти, бивш модел, които се опитват да подредят хаотичния си личен живот.
Сред впечатляващите скорощни филми е 17 Filles (17 Girls), който разказва за поредица от предвидени забременявания в провинциална гимназия, в която група от 16-17 годишни приятелки решават да отглеждат децата си заедно.