Заради "Хобитът" Уелингтън сменя името си на "Средата на Средната земя"

Заради "Хобитът" Уелингтън сменя името си на "Средата на Средната земя"

"Хобитът: Неочаквано пътешествие"
facebook.com/TheHobbitMovie
"Хобитът: Неочаквано пътешествие"
Столицата на Нова Зеландия се подготвя усилено за премиерата на първия филм от трилогията "Хобитът" на Питър Джаксън по творбата на Дж. Р. Р. Толкин, като дори смята да се прекръсти неофициално по повода, предават редица световни медии.
"Хобитът: Неочаквано пътешествие" тръгва официално по кината на 28 ноември, заради което в столицата на страната - Уелингтън, се организира артистичен фестивал, посветен на героите от филма и книгата. Ще бъде постлан и червен килим с дължина от близо 460 метра, който ще минава през централните части на града.
Една от най-смелите стъпки на управата на столицата е да се прекръсти в съответствие с измисленото място, в което се развива действието в трилогията, и да се нарича неофициално "Средата на Средната земя" още три седмици преди премиерата на филма. Името ще бъде широко разпространено по различни начини - чрез специално пощенско клеймо върху писма и пратки, както и в челото на основния градски вестник. 
Уелингтън смята да похарчи 1.1 млн. новозеландски долара (което се равнява на около 900 хил. щатски долара), за да отбележи 28 ноември и премиерата на "Хобитът: Неочаквано пътешествие" в Embassy Theatre. Мястото е подходящо за филма, режисиран от местния режисьор Питър Джаксън и заснет на различни локации в Нова Зеландия. 
Трилогията хронологично предхожда историята във "Властелинът на пръстените" в измисления свят на автора на книгите Дж.Р.Р. Толкин, когото Джаксън екранизира досега изключително успешно. 
"Хиляди хора искат да дойдат и да бъдат част от забавленията", коментира кметът на Уелингтън Силия Уейд-Браун. По думите й Джаксън е спомогнал за създаването на филмова индустрия в столицата, за която в момента работят над 3 хил. души.
Новозеландските власти вече са договорили сделка с продуцентската компания на Джаксън - New Line Cinema, да поставя туристическа реклама на всяко DVD от филма. През август правителството започна и световна маркетингова кампания със слогана "100 процента Средна земя, 100 процента чиста Нова Зеландия".
Като цяло страната харчи минимум 50 млн. долара за дейности, популяризиращи туристическата дейност, свързана с "Хобитът". Най-голямата атракция засега си остава фермата на площ от 1200 акра в мудния и в миналото част от Северния остров град на име Матамата, писа наскоро "Ню Йорк таймс" по повод развиващия се т.нар. филмов туризъм в страната.