Марк Колин (Nouvelle Vague), музикант: Няма нищо свещено за нас

Марк Колин (Nouvelle Vague), музикант: Няма нищо свещено за нас

Марк Колин (вдясно) с останалите членове на Nouvelle Vague
Reuters
Марк Колин (вдясно) с останалите членове на Nouvelle Vague
Френската боса нова формация Nouvelle Vague, известна с нестандартните си кавъри на добре познати пънк и алтернатив рок песни, ще направят концерт в София на 26 ноември по покана на Keen Acts и BG Soundstage.
Това ще бъде второто им посещение за втора поредна година и отново с Марева Галанте и Лизет Али зад микрофоните. Но като че ли няма опасност от повтаряне – в зала 3 на НДК те ще предложат спектакъл, създаден с помощта на френския дизайнер Жан Шарл дю Кастелбаджак и идеята му за "музиканти и публика, пътуващи от песен на песен по ръба на невидимото."
Основаните от Марк Колин Nouvelle Vague набраха популярност в средата на миналото десетилетие с кавърите си на известни ню уейв, пънк и рок хитове на групи като Depeche Mode, Tuxedomoon, The Clash, Joy Division.
Пред "Дневник" Колин разказва повече около шоуто в София, спомените им от предишното гостуване и споделя някои неочаквани новини около бъдещия им нов албум.
Пристигате в София с концептуалния спектакъл Dawn of Innocence. Ако трябва да съдите по реакциите на почитателите, как смятате, че то промени визията на групата и въобще усещането да си на концерт на Nouvelle Vague?
- Всъщност в крайна сметка решихме да не представим цялостния спектакъл, а по-скоро шоу, което е вдъхновено от него. Той е една добра възможност да дадем повече от себе си на концертите, да вложим повече идеи, вдъхновени, също като албумите ни, от модата, музиката, киното. Мисля, че изявите ни са сякаш по-мрачни и по-предизвикателни. Nouvelle Vague като че ли скочи към едно по-горно ниво. Никога не съм искал да сме приемани като някаква лека и приятна групичка.
Това ще бъде второто ви гостуване в България. Имате ли някакви конкретни спомени от първото?
- Помня, че имаше много хора и всички пееха с нас. Странно е, че досега България не е попадала в турнетата ни. Предполагам, че след като е чакала дълго време, това е направило публиката дори по-емоционална. А и ние бяхме много щастливи да ви видим.
Всъщност трудно ли е човек въобще да помни нещо от концертите с цялото това пътуване от град на град по време на турнетата?
- Винаги се опитвам да подхождам позитивно към концертите и местата, които посещаваме, тъй като знам, че сме невероятно привилегировани да пътуваме с музиката си по целия свят и дори да се завръщаме в определени градове. Понякога дори всяка година. Като се замисля, имам чувството, че където и да съм бил, винаги съм си тръгнал с приятно усещане.
Кавърите ви са винаги ориентирани към по-стари хитове. Смятате ли някога да запишете албум с актуални в момента песни?
- Всъщност планираме отсега нататък да записваме авторски песни! Мисля, че в тези четири албума ние казахме всичко по темата, покрихме целия спектър от любими пост-пънк групи и е в реме да изпробваме нещо различно. Това е нова стъпка за нас и ще чуете някои от тези песни по време на концерта в София.
Работили сте с личности в музиката като Мартин Гор от Depeche Mode, Иън Маккълох от Echo & The Bunnymen, Бари Адамсън от Magazine, Тери Хол от The Specials. От кои от тях пазите най-топли спомени?
- Трудно ми е да кажа, всички те са невероятни хора. Но може би за мен най-скъп спомен е сесията, която направихме с Тери Хол, тъй като от малък съм му огромен фен и следях всеки проект, в който той беше замесен. Така че същият този човек да бъде в моето студио и мои напътствия, беше невероятно изживяване. Не бих повярвал, ако през онова време някой ми беше казал, че един ден ще работя с него.
Вашите кавъри са обикновено позитивно възприети от фенове, музиканти и критици. Но имало ли е случаи, когато изпълнители са били разочаровани от това, че посягате към творчеството им?
- Мисля, че Джони Лайдън (Sex Pistols, Public Image Ltd.) не хареса това, което направихме с This Is Not a Love Song, а Винс Кларк (Erasure, бивш член на Depeche Mode и Yazoo) остана разочарован от кавъра ни на Just Can't Get Enough на Depeche Mode. Но пък ми каза, че версията ни на Don't Go на Yazoo е по-добра от оригиналната!
Имало ли е песни, които сте обмисляли да запишете, но сте си казали, че няма как те да бъдат вкарани в света на Nouvelle Vague?
- Няма нищо невъзможно. Всичко опира до правилния момент, в който си вдъхновен, имаш добри идеи за аранжимент и правилния вокалист до теб. Няма песен, на която не бихме направили кавър, а и защо да се спираме? Няма нищо свещено за нас, това е просто музика.