Да поиграем на изложбата "Играчки" в галерия "Академия"

Да поиграем на изложбата "Играчки" в галерия "Академия"

Играчките са си играчки и без тях игрите често са по-скучни. Обикновено ги свързваме с детството, но никой не смее да постави горно възрастово ограничение на употребата им. На тях е посветена и изложбата, озаглавена "Играчки", която ще се проведе между 19 ноември и 5 декември в галерия "Академия" и в която предметите, които носят това наименование имат малко по-необикновен замисъл.
Куратор на "Играчки" е Божидар Бояджиев, който освен това е и участник с инсталацията си "Играта на играчките". Експозицията е част от проекта "Идея за дом" по повод навършването на 80 години от обединяването на няколко сдружения в Съюз на дружествата на художниците в България, чийто наследник днес е Съюзът на българските художници.
Емил Желязков - "Желе", 2012, серия от 3 дигитални фотографии, отпечатани върху твърда основа.<br /><br />Авторът замества мъртвата, но все пак естествена природа от хербария или формалиновия модел със сурогатни заместители. В този случай това са подсладено желирани сладкарски червеи, които естествено стават за храна, но носят и характера на иронични играчки - заместители.<br />
НХА
Емил Желязков - "Желе", 2012, серия от 3 дигитални фотографии, отпечатани върху твърда основа.

Авторът замества мъртвата, но все пак естествена природа от хербария или формалиновия модел със сурогатни заместители. В този случай това са подсладено желирани сладкарски червеи, които естествено стават за храна, но носят и характера на иронични играчки - заместители.
В зависимост от целта, задачата, условията и средствата чрез играчките се пораждат действия, с които играчите се изявяват, упражняват или развиват мисловни процеси и свойства.
В изложбата "Играчки" ще видим визията за разгръщането на игровия процес на общо 11 автори - Боряна Венциславова, Мирослав Ничич, Васил Абаджиев, Георги Пасев, Емил Желязков, Константин Ачков, Лазар Лютаков, Петя Димитрова, Симеон Стоилов, Божидар Бояджиев и San Dokan.
Кадър от документалния филм на Боряна Венциславова и Мирослав Ничич - FOKUS POKUS EUROMATIK, 2005/2006, който проследява ежедневието на работниците от увеселителния парк "Пратер" във Виена в продължение на една година.
НХА
Кадър от документалния филм на Боряна Венциславова и Мирослав Ничич - FOKUS POKUS EUROMATIK, 2005/2006, който проследява ежедневието на работниците от увеселителния парк "Пратер" във Виена в продължение на една година.
Сред творбите са три светещи рекламни кутии на Боряна Венциславова, озаглавени "Приказен свят", както и неин документален филм, правен заедно с Мирослав Ничич, който проследява ежедневието на работниците в увеселителният парк "Пратер" във Виена.
Васил Абаджиев пък представя видеоинсталацията си "Проектът Apache" (Theatre of War), в който са включени подбрани изказвани на американски пилоти по повод войната в Персийския залив, бомбандирали Багдад, които описват събитията от тогава с изказвания като "беше точно като във филмите" или "беше като да играеш на електронна игра".
"Малкият човек" на Георги Пасев е автопортретно "скулптурно" изображение, което има
за цел да обективира взаимодействието между човешките идеали, ценности, дейности, постижения и превръщането им в еталон за подражание.
НХА
"Малкият човек" на Георги Пасев е автопортретно "скулптурно" изображение, което има за цел да обективира взаимодействието между човешките идеали, ценности, дейности, постижения и превръщането им в еталон за подражание.
"Малкият човек" на Георги Пасев пък е автопортретно "скулптурно" изображение, който представя човешката личност като роботизиран продукт, който трябва да изпълнява "голямата игра на живота",
спазвайки правилата на кукловода.
Всеки от единадесетте автора разглежда играта като форма на взаимоотношение между човека и околната среда, като я поставя в основата на йерархията на човешките дейности, посочват организаторите.
Работата на Петя Димитрова We talk – We act – We move ! Can we? Yes we can! 2 - 3 - 4 – 5 е "визуална" част от дебат около анализ на съвременни политически режими.
НХА
Работата на Петя Димитрова We talk – We act – We move ! Can we? Yes we can! 2 - 3 - 4 – 5 е "визуална" част от дебат около анализ на съвременни политически режими.