Най-добрите рекламни клипове на 2012 г. според AdWeek

Най-добрите рекламни клипове на 2012 г. според AdWeek

Най-добрите рекламни клипове на 2012 г. според AdWeek
YouTube
Годината може да бъде разгледана и в рекламни клипове. Изданието за рекламен бизнес AdWeek публикува своята класация за най-доброто в този жанр, излязло през изминаващата 2012 г.
Интересен факт в нея е, че пет от общо десет видеа са дело на две рекламни агенции (BBH и Wieden + Kennedy), включително тези на първите две места в подреждането на медията. Към свършеното от тях се добавят и още няколко блестящи рекламни примера, покриващи разнообразен асортимент от продукти и похвати. Сред тях ще видим смъртоносни каскади, политически послания, приказки, фокуси, героични жени и изключително глупави мъже. Общото между всички тях е, че са забавни и дават нещо повече на зрителите от обикновена информация за даден продукт.
10. Реклама на бира Carlton Draught, оззаглавена Beer Chase
Рекламите на бира имат дълга история, свързана с глуповатостта и тази година няколко успяха да подобрят нивото, но само тази на австралийската марка Carlton Draught се отличава (в добрия смисъл на думата). В нея четирима приятели решават да отпразнуват грабеж на по бира, но в бар, пълен с полицаи. След това вместо да вземат колата, те решават да бягат от тях пеша, но с бира в ръка. Всичко това е на фона на старо парче в стил 80-те, а идеята е толкова глупава, че чак е забавна.
9. Реклама на Axe, озаглавена Susan Glenn
"Помня я. Не момиче, а момичето", започва клипът на Axe. Видеото е напълно различно от обичайния досега подход на марката към своите потребители и представя носталгична ода за момичето, което отдавна е изчезнало. Гласът на Кийфър Съдърланд приятно описва картина от спомени от гимназията, окъпани в романтика и дори преувеличения, а появата на актьора в самия край не се натъртва неприятно, а напротив - допълва излъчването на рекламата, пише AdWeek.
8. Реклама на Procter & Gamble, озаглавена Best Job (най-добрата работа)
Олимпийските игри това лято в Лондон имаха една реклама, която изпъкна силно над всички останали и това бе "Най-добрата работа", в която историята не се върти около атлетите. Тя е за техните майки, чиято отдаденост превръща състезателите в най-добрите такива. Някои определиха видеото като прекалено сълзливо, но всъщност то е преди всичко сантиментално. Освен това е много шарено откъм съдържание, като прескача на различни континенти, показва различни националности. Всяка сцена показва различна връзка, най-силната - онази, помогнала на множество атлети да успеят. Майките имат сякаш поддържаща роля, но в края светлините на прожекторите са насочени към тях в чест на любовта, която дават съвсем безапелационно. Неслучайно видеото получи голямо одобрение - не само от майките, но и от техните деца. Така си спечели и награда "Еми" за най-добър рекламен клип на 2012 г.
7. Реклама на Chrysler, озаглавена It's Halftime in America
Рядкост е реклама да спре шумните забавления, съпътстващи финалите на "Супербоул". Миналия февруари Chrysler успяха да го направят в стотици домове и барове в Щатите с двуминутния манифест на рекламната агенция Wieden + Kennedy, които избраха да говорят за Америка с гласа на Детройт. И с гласа на Клинт Истууд.
Актьорът и режисьор предизвика хората да открият надежда в трудните времена и да погледнат на Детройт не като на грешка, а като вдъхновение. "Тази страна не може да бъде повалена с един удар", казва той. "Ние веднага отвръщаме. И когато го направим, светът ще чуе ръмженето на нашите двигатели". Клипът се превърна в един от малкото, посмели да отидат отвъд рекламата и да се включат в един малко по-широк обществен диалог. В крайна сметка видеото се превърна в най-добрата национална реклама на финалите, както и добър наследник на миналогодишния клип на Chrysler, спечелил "Еми" Born of Fire.
6. Реклама на Red Bull, озаглавена Red Bull Stratos
Изисква се особен
кураж, за да планираш каскада, която да изпрати човек на над 39 хил. метра надморска височина и да бъде гледана от милиони на живо. Red Bull поеха този риск със Stratos - проект, отнел месеци, чиято кулминация бе на 14 октомври, когато австриецът Феликс Баумгартнер полетя от ръба на космоса към мексиканската пустиня. По този начин енергийната напитка пренаписа правилата за продуктово позициониране, спонсорство и PR. 
Докато Баумгартнер направи най-бързия и най-дългия свободен скок, Red Bull поставиха свой собствен рекорд - 8 млн. души по света го гледаха на живо онлайн в YouTube. Макар да не е обичайният вид реклама, 90-секундното видео представя най-силните кадри от мисията. Сред тях е и онзи момент, в който от ръба на капсулата Баумгартнер казва: "Идвам си у дома" преди да полети надолу към Земята. Гледано е 30 млн. пъти и въпреки, че няма силата на другите рекламни клипове, монтажът е нареден в класацията на AdWeed заради изключителната сила и кураж, които представя - на Баумгартнер и на Red Bull.
5.
Реклама на Old Milwaukee, озаглавена Field Cut Off
Една от най-добрите реклами на "Супербоул" не бе излъчвана нито национално, нито регионално в САЩ. Само в един град - Норт Плат, който е вторият най-малък телевизионен пазар в страната. Както и в предходни нискобюджетни клипове на марката бира отново участва комикът Уил Феръл. Той просто върви през полето по шорти и някой му подава бира, след което я отваря и тъкмо започва да казва Old..., когато сцената внезапно е отрязана. Макар да не спечели популярност от телевизионното си излъчване, клипът стана тема на разговор в "Туитър" и бе гледан от хиляди в YouTube. Според AdWeek клипът е намигване към бъдещето на рекламата с това, че ако можеш да зашеметиш зрителите на "Супербоул" със съдържание, не значи, че задължително трябва да го направиш.
4. Реклама на DirecTV, озаглавена "Чарли Шийн"
Клипът разглежда последиците от лошите кабелни оператори с глупаво съдържание и лоши услуги за клиентите, които водят след себе си поредица от лоши събития като това да отидеш на "хепи ауър", на турска баня, където да срещнеш Чарли Шийн, след което да пресъздавате заедно с него сцени от филми у дома. Участието на актьора в клипа донесе успех на рекламата, а в Кан през лятото Бил Клинтън я обяви за най-любимия си рекламен клип за 2012 г..
3. Реклама на Widerøe Airlines, озаглавена Grandpa's Magic Trick (Магическия номер на дядо)
Третото място е за рекламния клип на регионална норвежда авиолиния, който блести с идея, сценарий и много добра актьорска игра. Историята започва с малко момче в къща в планината, което иска от дядо си да му покаже любимия му фокус. Той многократно отказва, но, когато във въздуха се появява лек шум, той протърква ръце и издиша между шепите си встрани. От тях се появява самолет във въздуха (който всъщност е истински самолет, летящ далеч над планините). Така рекламният клип представя летенето като вид чудо и освен това намеква за точността на авиолиниите Widerøe. Видеото, излъчвано само в Норвегия, се превърна в интернет хит.
2. Реклама на Nike, озаглавена Jogger
Макар Nike да не бяха официален спонсор на тазгодишните олимпийски игри, марката успя да предложи един от най-добрите рекламни клипове за тях. Освен това 12-годишният, 90-килограмов Нейтън Сорел се превърна и в най-неочакваната лятна рекламна звезда. Той бяга на един пуст селски път и бавно, но постепенно приближава камерата. "Величието е нещо, което сме измислили", казва глас зад кадър, записан от Том Харди. "Някак сме започнали да вярваме, че величието е дар, запазен само за неколцина избрани. За чудаци. За звезди. А ние останалите можем само да седим и да гледаме. Може да забравите това. Величието не е някакъв рядък вид ДНК верига. Не е нещо изключително ценно. Величието е не по-уникално за нас, отколкото е дишането. Всички ние сме способни да го притежаваме. Всички ние."
Рекламата е класическа за Nike - дръзка и визуално опростена, но все пак великолепна, с популистко послание, сведено до няколко фрази. Манипулативна? Със сигурност. Експлоататорска? Може би. Но накара мнозина да говорят за клипа, макар и без Nike да харчат пари за спонсорство.
1. Реклама на The Guardian, озаглавена Three Little Pigs (Трите малки прасенца)
Най-добрият рекламен клип на 2012 г. буквално е взаимстван от приказка. В прекрасен двуминутен спот за британската медия "Гардиън" (The Guardian) историята за трите малки прасенца е представена като модерна новинарска история, в която се съобщава за смъртта на Големия лош вълк, а трите прасенца са главните заподозряни и цяла Великобритания е съкрушена от страшното престъпление. Репортерите на "Гардиън" започват да изследват всяка гледна точка в търсене на истинския виновник. В издирването им им помагат всички техни читатели в социалните медии, с което демонстрират и в пълна светлина концепцията си за "отворена журналистика". Видеото неслучайно получи и наградата на рекламния фестивал в Кан в неговата филмова категория.