В препълнените "Резервоари" на "Тейт Модърн" германските пионери на електронната музика "Крафтверк" поставиха начало на осемдневното си шоу, в което представят на живо осем от своите албуми пред публика с множество визуални и 3D ефекти.
Германските пиноери на електронната музика "Крафтверк" (Kraftwerk) винаги са се стремяли да съчетават музика и изкуство, а усилията им биват приятени сега в т.нар. резервоари на британския музей за модерно изкуство "Тейт Модърн", където в продължение на няколко дни ще изпълняват на живо последователно осемте си албума, започващи с Autobahn от 1974 г. и завършващи с изпълнението на Tour de France от 2003 г. Осемдневното събитие, което започна на 6 февруари в Лондон и ще продължи до 14 февруари, носи името "Крафтверк - Каталогът 12345678".
Цената на билет за една от вечерите бе 60 паунда, като организаторите поставиха ограничение всеки отделен човек да не може да купи повече от четири билета за отделните им изпълнения, за да имат повече хора възможността да ги чуят в пространството с ограничен капацитет.Гледката, представqяща четирима мъже на средна възраст, облечени в прилепнали по тялото неонови костюми и стоящи почти неподвижно на сцената зад завеса от конзоли и пред екран, прожектиращ 3D изображения, може и да изглежда странна за онези, които не са запознати с тяхното творчество, но за отдадените им фенове всичко това е изключително силно и рядко преживяване. Преди 38 години, когато е първото турне на формацията във Великобритания, почти никой все още не проявява интерес към тях. Музиката им е прекалено странна и както става ясно по-късно, прекалено напредничава за времето си. През онези години журналист на NME пише за един от концертите им: "боклук се носи по замърсената Рейн" в материал, озаглавен "Това е нещото, от което бащите ви се бориха да ви спасят", припомня "Гардиън". И макар ксенофобията в изказването му от 70-те години да е непростима, по-лесно разбираемо е защо журналистът не успява да оцени положително нещо, което все още не съществува - съвременното звучене на поп музиката. Години по-късно "Крафтверк" са сочени за едни от родоначалниците на съвременното поп звучене, като множество музикални специалисти твърдят, че по-голямата част от модерната популярна музика дължи голяма част на откритията в звука, които германската четворка прави. Близо четири десетилетия по-късно серията им от осем концерта в "Тейт Модърн", която представиха за пръв път през 2012 последователно в родния си град Дюселдорф и в MoMA в Ню Йорк , предизвика бурен интерес в Лондон и дори стана причина за протести пред галерията.
Още в първите часове след пускането на билетите в продажба през декември сайтът на "Тейт Модърн" блокира от огромния наплив от желаещите да се сдобият с билет за събитието, което представлява и първа изява за групата във Великобритания от 2004 г. насам.В сряда, 6 февруари, те представиха в "Тейт модърн" първия си албум Autobahn. "Ройтерс" и "Гардиън" едновременно отбелязаха, че звукът от записа от 1974 г., който тогава сякаш е идвал от бъдещето, а сега изглежда вече от миналото, няма как да отстъпи на всичко съвременно и ново заради класическия елемент, който въплъщава. "Крафтверк" отдавна не са просто група - те са икона за електронната, за поп музиката и дори за рока.
"Като произведение на изкуството, като абстрактен урок по история на музиката и призрачно ехо от 20-и век - това бе хипнотизиращо", писа "Дейли Телеграф" за първата вечер от осемдневното им шоу, в което единственият оригинален член на формацията, който се появява на сцената е един от двамата нейни основатели - Ралф Хютер."Те отдавна са отдадени и на визуалното изкуство - с минималистичните форми и изпълнения, които са в пълно противоречие с обичайната идея за рок звездите и избутването на робота на преден план", коментира Катрин Ууд, куратор по съвременно изкуство и пърформънс в "Тейт Модърн". Тя допълва, че това по някакъв начин отнема от аурата на самия изпълнител и формацията през цялото време използва това по много съзнателен начин.