"Форд" се извини за сексистка реклама
"Форд мотор къмпани" и индийската компания JWT, част от WPP Group, се извиниха за сексистка реклама, разпространявана основно в професионалните среди. Става въпрос за серия от карикатури, които демонстрират големината на багажника на модела "Фиго", познат у нас като "Фюжън".
На една от тях зад волана е бившият италиански премиер Силвио Берлускони, а в багажника са три вързани млади жени. Има и версия с шофьор Михаел Шумахер и завързани в багажника Фернандо Алонсо, Луис Хамилтън и Себастиан Фетел. На третата карикатура зад волана е Парис Хилтън, а отзад отново вързани са нейни конкурентки за мъжкото внимание от американския хайлаф (вероятно сестрите Кардашиян).
Скандалните рисунки са били публикувани в сайта adsoftheworld.com и трябвало да тестват реакциите на конкурентите. Според вестник "Хинду" те вече са премахнати от интернет страницата.
В мейл до медиите от "Форд" Индия изразяват дълбоко съжаление за станалото и отбелязват, че карикатурите противоречат на професионализма на компанията и нейните партньори. От фирмата майка пък са уверили, че въвежда механизми за контрол на техните дъщерни дружества в цял свят, за да не допуснат подобен гаф отново. От JWT Индия са категорични, че рекламите не правени по заявка на "Форд"
От WPP Group наричат случката неприятна и противоречаща на професионалните стандарти и морал в групата. Оттам отбелязват, че карикатурите е нямало да бъдат използване, но не е трябвало и да се пускат в интернет.