В Холивуд вече се замисля филм за атентата на маратона в Бостън
Въпреки че са изминали по-малко от три месеца от атентата на маратона в Бостън, Холивуд вече замисля как трагедията да бъде предадена на големия екран, пише сайтът Deadline. Продукцията ще носи името и ще бъде базирана на книга, която все още не е издадена – очакваната през 2014 г. Boston Strong на отразявалия събитията от 15 април журналист Дейв Уедж.
Зад продукцията стоят сценаристите Ерик Джонсън и Пол Тамаси, а дуото е автор на драмата от 2010 г. "Боецът" с Марк Уолбърг, Ейми Адамс и спечелилия "Оскар" за ролята си Крисчън Бейл. Филмът на Дейвид О. Ръсел, по-късно триумфирал с "Наръчник на оптимиста", беше номиниран за най-добър филм.
Очаква се сценарият да бъде завършен до края на следващата година, което означава, че Boston Strong ще бъде по кината най-рано след две години, а според някои догадки проектът е предвиден за 2018 г.
Както обобщава сп. "Тайм", реакциите към идеята са предимно резервирани, а блогъри, критици и почитатели на киното се обединяват около тезата, че е твърде рано атентатите да бъдат представени като филм, особено на фона все още изясняващите се детайли. Към днешна дата процесът срещу обвинения за атентатите 19-годишен чеченец Джохар Царнаев все още не е приключил, а днес е първото му изслушване пред градския съд.

По-различна позиция изказва сп. "Бостън", което пише, че продукцията е "неизбежна" и че филмов проект за все още актуални събития не е нещо необичайно. Сред примерите са миналогодишният "Невъзможното" с Юън Макгрегър, който излезе осем години след земетресението в Индийския океан, както и номинираната за "Оскар" драма от 2011 г. "Ужасно силно и адски близо" с Том Ханкс, разказваща за 11 септември. "Но по-важният въпрос и този, на който Boston Strong не може да отговори засега, е не дали е правилното време за подобен филм, а дали историята ще бъде предадена по правилния начин", пише сп. "Тайм".
Сайтът Under The Gun пък изразява притеснението, че "филмите, които са базирани на книги, рядко имат нещо общо с първоизточниците си. Случилото се трябва да се разглежда като трагедия, а не като шанс за високобюджетен филм".