За Райън Гослинг "Само Господ прощава" е като наркотик

Най-новият филм с участието на Райън Гослинг "Само Господ прощава" (Only God Forgives) раздели силно критиката, а канадският актьор съвсем откровено споделя, че изпълненият с кръв криминален трилър, чието действие се развива в подземния свят на боксовите клубове и публичните домове в Банкок, няма да се хареса на всеки.
"Филмът е нещо като наркотик", казва предишната детска звезда от телевизионното шоу "Клубът на Мики Маус" малко преди премиерата на лентата в щатските кина. Той допълва: "Имаш или добър, или лош трип" (трип, от разговорното определение на преживяването при взимане на наркотици - бел.ред.)
За критиката на фестивала в Кан, където филмът, режисиран и по сценарий на датчанина Николас Уиндинг Рефн, бе показан още през май, той е по малко и от двете. Някои от тях си тръгнаха от прожекцията за журналисти, докато други възхвалиха художествените му качества.
Лентата не изобилства с диалози, но за сметка на това има множество сцени на жестоко насилие и кръвопролития, които със сигурност не биха допаднали на гнусливите зрители, пише "Ройтерс".
"Холивуд рипортър" пък го описа като "творба със заплашително настроение и атмосфера, която няма да разочарова последователите на сектата на фетишистко хипернасилие на Николас Уиндинг Рефн ".
Питър Дебрюж от "Варайъти" го нарича "упражнение по върховен стил и минимум субстанция". Списание Time Out New York пък пише, че Рефн "явно мисли, че казва нещо много дълбокомислено с тази мъчителна свръхобработена шлака".
Филмът дава възможност на Гослинг, който бе номиниран за най-добър актьор в главна роля през 2007 г. за драмата Half Nelson и участва в Lars and the Real Girl, както и в Blue Valentine, да работи отново с Рефн.
Двамата имаха популярно сътрудничество в "Drive: Живот на скорост" от 2011 г., който тогава донесе на Рефн наградата за режисура в Кан.
"Исках да работя с Николас", казва Гослинг, като допълва, че за Рефн насилственият тон на филма е "част от езика, който той използва, за да комуникира".
32-годишният Гослинг изпълнява ролята на Джулиан - мрачен американски беглец в Банкок, който управлява боксов клуб като параван за бизнеса му с наркотици. След като брат му е убит за убийството на млада тайландска проститутка, майка им (в ролята британската актриса Кристин Скот Томас) пристига в Банкок и иска кърваво отмъщение.
Мистериозен бивш полицай с меч и склонност да отсича части от човешкото тяло обаче има други планове.
За Скот Томас ролята във филма е голям скок встрани от обичайните образи, които изпълнява - на властни, надменни и стилни жени, подобно на появите й в "Четири сватби и едно погребение" и "Английският пациент".
Спортният вид, дългата руса коса, тежкият грим и високите токчета сега й помагат да влезе по-лесно в новия си образ, казва тя.
"Насилите е много, много шокиращо, но е много повече от физическото кърваво насилие, създадено със специални ефекти", допълва тя в интервю, като коментира, че има много особена и смущаваща връзка и между майката й сина. "Това е като да си в кошмар. Въвлечен си и манипулиран. Смятам, че е много силен филм."
Гослинг, който придоби особен статут сред почитателите си онлайн и дори вдъхновява създаването на книжка за оцветяване, казва, че Рефн снимал филма хронологично, така че актьорският състав не бил съвсем наясно с филма, който снимат.
"Просто някак се пускаш по течението", обяснява актьорът, който в момента монтира собствения си дебют като режисьор на игрален филм "Как да хванеш чудовище" (How to Catch a Monster), базиран на оригиналната пиеса със същото име и с участието на Ева Мендес и Кристина Хендрикс от "Момчетата от "Медисън авеню".
За разлика от "Drive: Живот на скорост", казва той, "Само Господ прощава" е повече преживяване, отколкото история, и допълва: "Отдаваш се на мистерията".