Продуцираният от Том Ханкс филм за смъртта на Кенеди раздели Венеция

Продуцираният от Том Ханкс филм за убийството на Джон Кенеди направи премиерата си на кинофестивала във Венеция половин век след трагичното събитие в Тексас и провокира смесени отзиви. "Ройтерс" отбелязва, че случилото се през 1963 г. е пресъздадено на големия екран в детайли и без чувството на хаос сред населението да бъде спестено.
Събитията в Parkland са предадени основно през очите на лекаря, който се опитва да спаси Кенеди и който само след 2 дни ще лекува и убиеца му Лий Харви Освалд. Зак Ефрон е в ролята на д-р Чарлз Карико, а според британския режисьор Питър Ландесман начинът, по който трагедията засяга всеки един от героите, е "много Шекспиров". Случилото се е предадено от няколко различни гледни точки: от тази на доктора, на агент от тайните служби (в ролята Том Уелинг от сериала "Смолвил") и на снималия най-гледаните кадри от атентата (Пол Гиамати). В актьорския състав са още трудно разпознаваемият във филма Били Боб Тортън като един от разследващите и номинираната за "Оскар" за участието си в "Наръчник на оптимиста" Джаки Уейвър като майката на убиеца. Президентът пък "участва" с основно архивни кадри от събитията.
"Убийството на Кенеди често е разглеждано изцяло от страната на спекулацията, митологията, идеите за конспирация", казва на премиерата Ландесман, изявявал се преди като журналист и белетрист. Той базира дебютния си филм на съставената от 1600 страници книга Four Days In November на Винсънт Буглиоси. "Тук се опитваме да помислим за дезориентацията, силата на хаоса и анархията, които обществото е понесло в уикенда след убийството. Конспиративните теории нямаха място в Parkland. За тези 50 години те окупираха достатъчно емоции и умствен багаж. Нашият фокус беше ориентиран към емоциите, истините и преодоляването на трагедията."

След премиерата във Венеция оценките за филма са разнопосочни. Британският в. "Телеграф" нарича филма пълна бъркотия, а в. "Гардиън" отличава филма за стилизирането му като документален. За сп. "Холивуд рипортър" продукцията е "свеж и трогващ поглед към иначе трагична част от историята". "Ако сте от хората, които биха искали да знаят каква е била физиономията на човека, докато е снимал най-известните кадри от убийството и как то се е отразявало в очилата му, то Parkland е вашият филм", пише сп. "Варайъти", което също е сред разочарованите от лентата.
Parkland, който ще се бори във Венеция за "Златен лъв", ще бъде по кината на 20 септември, близо 2 месеца преди да се навършат 50 години от атентата. В Северна Америка той ще бъде представен като част от селекцията на кинофестивала в Торонто, който започва на 5 септември.