Продуцираният от Том Ханкс филм за смъртта на Кенеди раздели Венеция

Продуцираният от Том Ханкс филм за смъртта на Кенеди раздели Венеция

Том Уелингтън, познат предимно от ролите си в телевизията, играе един от агентите, които разследват убийството в часовете след извършването му.
Том Уелингтън, познат предимно от ролите си в телевизията, играе един от агентите, които разследват убийството в часовете след извършването му.
Продуцираният от Том Ханкс филм за убийството на Джон Кенеди направи премиерата си на кинофестивала във Венеция половин век след трагичното събитие в Тексас и провокира смесени отзиви. "Ройтерс" отбелязва, че случилото се през 1963 г. е пресъздадено на големия екран в детайли и без чувството на хаос сред населението да бъде спестено.
Събитията в Parkland са предадени основно през очите на лекаря, който се опитва да спаси Кенеди и който само след 2 дни ще лекува и убиеца му Лий Харви Освалд. Зак Ефрон е в ролята на д-р Чарлз Карико, а според британския режисьор Питър Ландесман начинът, по който трагедията засяга всеки един от героите, е "много Шекспиров". Случилото се е предадено от няколко различни гледни точки: от тази на доктора, на агент от тайните служби (в ролята Том Уелинг от сериала "Смолвил") и на снималия най-гледаните кадри от атентата (Пол Гиамати). В актьорския състав са още трудно разпознаваемият във филма Били Боб Тортън като един от разследващите и номинираната за "Оскар" за участието си в "Наръчник на оптимиста" Джаки Уейвър като майката на убиеца. Президентът пък "участва" с основно архивни кадри от събитията.
"Убийството на Кенеди често е разглеждано изцяло от страната на спекулацията, митологията, идеите за конспирация", казва на премиерата Ландесман, изявявал се преди като журналист и белетрист. Той базира дебютния си филм на съставената от 1600 страници книга Four Days In November на Винсънт Буглиоси. "Тук се опитваме да помислим за дезориентацията, силата на хаоса и анархията, които обществото е понесло в уикенда след убийството. Конспиративните теории нямаха място в Parkland. За тези 50 години те окупираха достатъчно емоции и умствен багаж. Нашият фокус беше ориентиран към емоциите, истините и преодоляването на трагедията."
Режисьорът Питър Ландесман на премиерата
Режисьорът Питър Ландесман на премиерата
След премиерата във Венеция оценките за филма са разнопосочни. Британският в. "Телеграф" нарича филма пълна бъркотия, а в. "Гардиън" отличава филма за стилизирането му като документален. За сп. "Холивуд рипортър" продукцията е "свеж и трогващ поглед към иначе трагична част от историята". "Ако сте от хората, които биха искали да знаят каква е била физиономията на човека, докато е снимал най-известните кадри от убийството и как то се е отразявало в очилата му, то Parkland е вашият филм", пише сп. "Варайъти", което също е сред разочарованите от лентата.
Parkland, който ще се бори във Венеция за "Златен лъв", ще бъде по кината на 20 септември, близо 2 месеца преди да се навършат 50 години от атентата. В Северна Америка той ще бъде представен като част от селекцията на кинофестивала в Торонто, който започва на 5 септември.