Фотогалерия: Изложба в НДК за 200-годишнината от рождението на Верди

Организаторите

Фотогалерия: Изложба в НДК за 200-годишнината от рождението на Верди

Изложбата "В памет на Джузепе Верди" в зала 4 на НДК отбелязва 200-годишната от рождението на италианския композитор, живял между 1813 - 1901.

  • Изложбата "В памет на Джузепе Верди" в зала 4 на НДК отбелязва 200-годишната от рождението на италианския композитор, живял между 1813 - 1901. Организираното от Италианския културен институт, посолството на Италия, НДК и Софийската опера и балет събитие може да се посети до 10 ноември, а на него посетителите могат да видят 20 автентични костюма, 8 афиша, 31 скици, 59 оригинални рисунки от изпълнения на опери като "Травиата", поставяна на сцена от Лукино Висконти и "Аида", адаптирана от Франко Дзефирели, също режисьор с паралелни кариери в киното и на оперната сцена. Архивите пристигат в България от Римската опера. Изложбата ще бъде придружена от видеоколаж на изпълнения на творби от Верди на сцената на операта в Рим.
    Изложбата "В памет на Джузепе Верди" в зала 4 на НДК отбелязва 200-годишната от рождението на италианския композитор, живял между 1813 - 1901. Организираното от Италианския културен институт, посолството на Италия, НДК и Софийската опера и балет събитие може да се посети до 10 ноември, а на него посетителите могат да видят 20 автентични костюма, 8 афиша, 31 скици, 59 оригинални рисунки от изпълнения на опери като "Травиата", поставяна на сцена от Лукино Висконти и "Аида", адаптирана от Франко Дзефирели, също режисьор с паралелни кариери в киното и на оперната сцена. Архивите пристигат в България от Римската опера. Изложбата ще бъде придружена от видеоколаж на изпълнения на творби от Верди на сцената на операта в Рим.
  • Куратори на изложбата и отговорни за концепцията й са Алесандра Малусарди и Франческо Реджани, който определя мелодрамата, добре изразена в творчеството на Верди, като един от най-важните елементи за идентичността на италианското културно наследство.
    Куратори на изложбата и отговорни за концепцията й са Алесандра Малусарди и Франческо Реджани, който определя мелодрамата, добре изразена в творчеството на Верди, като един от най-важните елементи за идентичността на италианското културно наследство.
  • През 1972 г. световноизвестният български бас Борис Христов (1914 - 1993) носи този костюм, създаден от Елена Манини, за спектаклите по "Разбойници". Христов успява да се утвърди на оперната сцена в Италия именно с изпълненията си по Верди.
    През 1972 г. световноизвестният български бас Борис Христов (1914 - 1993) носи този костюм, създаден от Елена Манини, за спектаклите по "Разбойници". Христов успява да се утвърди на оперната сцена в Италия именно с изпълненията си по Верди.
  • Афиш на "Атила" от 1983 г., а в едноименната роля е друго голямо българско име на международната оперна сцена - Никола Гюзелев.
    Афиш на "Атила" от 1983 г., а в едноименната роля е друго голямо българско име на международната оперна сцена - Никола Гюзелев.
  • Костюм, носен от актрисата Мария Агреста, на спектакъл от 2012 г. по написаната през 1857 г. опера "Симон Боканегра". Дизайн: Маурицио Миленоти.
    Костюм, носен от актрисата Мария Агреста, на спектакъл от 2012 г. по написаната през 1857 г. опера "Симон Боканегра". Дизайн: Маурицио Миленоти.
  • Експозицията ще включва също така партитури от първите печатни издания на оперите, скици от известния италиански режисьор и сценограф Пиерлуиджи Пицци, Данило Донати, носител на "Оскар" за костюмите към "Ромео и Жулиета" на Дзефирели, Никола Беноа. Всички артефакти са притежание на архива на Римската опера. На снимката: Костюм, носен от Бенианито Джили, в "Риголето", една от големите класики на Верди, през 1937 г.
    Експозицията ще включва също така партитури от първите печатни издания на оперите, скици от известния италиански режисьор и сценограф Пиерлуиджи Пицци, Данило Донати, носител на "Оскар" за костюмите към "Ромео и Жулиета" на Дзефирели, Никола Беноа. Всички артефакти са притежание на архива на Римската опера. На снимката: Костюм, носен от Бенианито Джили, в "Риголето", една от големите класики на Верди, през 1937 г.
  • През 1928 г. Клаудио Муцио носи тази рокля на Луиджи Капели, за да влезе в ролята на Виолета в "Травиата".
    През 1928 г. Клаудио Муцио носи тази рокля на Луиджи Капели, за да влезе в ролята на Виолета в "Травиата".
  • Джордж Уакевич е създател на костюма на Фиоренца Косото в "Аида" от 1966 г.
    Джордж Уакевич е създател на костюма на Фиоренца Косото в "Аида" от 1966 г.
  • Скици от режисьора на "Гепардът" Лукино Висконти, който работи по творби на Верди през голяма част от кариерата си в операта. Архивите му са част от подготовката за "Травиата", която поставя през 1963 г.
    Скици от режисьора на "Гепардът" Лукино Висконти, който работи по творби на Верди през голяма част от кариерата си в операта. Архивите му са част от подготовката за "Травиата", която поставя през 1963 г.
  • Ето и как през 1965 г. Лукино Висконти е виждал второто действие на "Дон Карлос"
    Ето и как през 1965 г. Лукино Висконти е виждал второто действие на "Дон Карлос"
  • Тогава Висконти проектира и облеклото на някои от актьорите. Тази рокля е била предназначена за актрисата Сузан Сарока.
    Тогава Висконти проектира и облеклото на някои от актьорите. Тази рокля е била предназначена за  актрисата Сузан Сарока.
  • Скици на Франко Дзефирели, който през 1958 г. поставя "Травиата" заедно с Мария Калас, а през годините поставя "Дон Карло" с Павароти и "Аида". Въпреки успешната кариера в киното с филми като "Ромео и Жулиета", "Шампионът", "Чай с Мусолини" Дзефирели не изоставя проектите на оперната сцена.
    Скици на Франко Дзефирели, който през 1958 г. поставя "Травиата" заедно с Мария Калас, а през годините поставя "Дон Карло" с Павароти и "Аида". Въпреки успешната кариера в киното с филми като "Ромео и Жулиета", "Шампионът", "Чай с Мусолини" Дзефирели не изоставя проектите на оперната сцена.
  • Мантия, създадена от Пиер Луиджи Пици и носена от Марио Дзанази, през 1968 г. за "Двамата Фоскари".
    Мантия, създадена от Пиер Луиджи Пици и носена от Марио Дзанази, през 1968 г. за "Двамата Фоскари".
  • Пици е автор и на тази рокля, носена от Рената Ското за изпълнението на "Ломбардци" през 1969 г.
    Пици е автор и на тази рокля, носена от Рената Ското за изпълнението на "Ломбардци" през 1969 г.
  • Костюм от реквизита на "Алзира", носен от Вирджиния Дзеани през 1967 г.
    Костюм от реквизита на "Алзира", носен от Вирджиния Дзеани през 1967 г.
  • Илюстрации на Жорж Уакевич в подготовката на "Бал с маски", поставена в Римската опера през сезон 1959/1960 г.
    Илюстрации на Жорж Уакевич в подготовката на "Бал с маски", поставена в Римската опера през сезон 1959/1960 г.
  • Илюстрации на Данило Донати към "Алзира", поставена в Римската опера през сезон 1966/1967 г.
    Илюстрации на Данило Донати към "Алзира", поставена в Римската опера през сезон 1966/1967 г.
  • През 2004 г. актьорът Алберто Газеле носи този създаден от Анна Биаджони костюм за участието си в "Набуко".
    През 2004 г. актьорът Алберто Газеле носи този създаден от Анна Биаджони костюм за участието си в "Набуко".