Скандалите около наградената със "Златна палма" гей драма може да завършат в съда

Скандалите около наградената със "Златна палма" гей драма може да завършат в съда

Режисьорът на спечелилия тазгодишната "Златна палма" филм "Животът на Адел" заплаши със съд актрисата Леа Сейду след твърденията й, че снимките са били "ужасяващи", а отношението на Абделатиф Кешиш – изключително грубо, пише в. "Гардиън".
Тричасовият и изпълнен със секс сцени "Животът на Адел" разказва за отношенията между талантливата художничка Ема (Сейду) и Адел, детска учителка (в ролята Адел Eзархопулос). В хода на връзката си те се изправят пред осъзнаването на хомосексуалността си и отговорността на първата си истинска любов. Филмът беше посрещнат от критиката с почти изцяло позитивни отзиви, Стивън Спилбърг, директорът на журито в Кан за тази година, го определи като "най-добрата любовна история, която съм виждал", а режисьорът и актрисите изглеждаха в перфектни отношения и изключително щастливи от успеха си.
Но 28-годишната Сейду, известна и с ролите си в "Полунощ в Париж", "Сбогом, моя кралице" и четвъртата "Мисия невъзможна", заяви по-рано тази седмица в интервю за сайта Daily Beast, че в процеса на работа френският режисьор от тунизийски произход е прекрачил някои граници. Тя твърди, че някои от секс сцени, сред които има една с продължителност 10-минути, са снимани с дни, което я е накарало да се почувства "като проститутка". "Не бих работила никога повече с него. Отдадох цяла година от моя живот на този филм. Всъщност аз нямах живот по време на снимките. Не критикувам режисьора, а методите му.", казва Сейду, а 19-годишна Адел Eзархопулос казва, че във филма са използвани много малка част от всички заснети сцени между двете актриси.
За Кешиш, създател на три успешни филма преди "Животът на Адел" и поставял на театралната сцена през 70-те и 80-те години, коментарите на Сейду са огромно разочарование и според него актрисата е "манипулирана от хора, които не ми мислят доброто".
"Изглежда, че след като Сейду публично и лично ми благодареше хиляди пъти за тази роля и плака на рамото ми от щастие в Кан, тя радикално е променила мнението си напук на всяка рационално обяснение", пише в отворено писмо 52-годишният Кешиш, завършил консерватория в Ница преди да се отдаде на режисурата. "След като тя беше хвалена и превъзнасяна от успеха на филма в Кан, изведнъж тя започна да ме прекарва през поредица от лъжи и преувеличения."
Кадър от филма с актрисите Адел Eзархопулос и Лея Сейду
Скрийншот от YouTube
Кадър от филма с актрисите Адел Eзархопулос и Лея Сейду
В интервю за сп. "Холивуд рипортър" той също така нарича Леа Сейду "разглезено дете", като по всяка вероятност това е препратка към богатото й семейство - баща й се занимава с търговия на петрол, нейният дядо е основател на кино веригата Pathé, а във фамилията е и Мишел Сейду, някогашен президент на футболния клуб "Лил". "Ужасно неетично е да говориш за болка, когато практикуваш една от най-благодатните професии на света! Чистачите по улицата имат правото да говорят за страдание, безработните и строителните работници също. Но как, докато е обожавана, преминаваща през червения килим и награжавана, тя си позволява това?"
Скандалите между екипа на филма съвпадат с премиерата му в САЩ, където тръгва по кината от днес. Но според режисьора продукцията е вече "омърсена" от твърденията на Сейду и "по-добре въобще да не се появява". Пред френския сайт Télérama той определя златната палма като кратък момент на радост, а към настоящия момент се чувства "унизен и обезчестен".
Той също така отрича някоя от секс сцените да е отнемала по 10 дни - "може би най-много 5". Според него дългите дни по време на снимачния процес са били задължителни, за да могат актрисите да влязат напълно в ролите си.