Момичетата на "Бийсти Бойс" срещу момичетата на компания за детски играчки

Момичетата на "Бийсти Бойс" срещу момичетата на компания за детски играчки

Базираната в Оукланд фирма GoldieBlox заведе дело във федералния съд, в което потърси позволение да продължи да използва своя пародия на песента на групата, озаглавена Girls (от англ. - момичета). Тя е част от първия албум на триото Licensed to Ill от 1986 г.. В нея се пее за желанието на мъжете момичетата "да мият чиниите... да перат.... да чистят стаята ми".
След серия от няколко отворени писма между двамата живи членове на групата и фирмата, последната обяви в сряда, че се отказва от делото, за да престане да бъде заплашвана от техния екип от юристи.
След като около седмица след публикуването на видеото стана ясно, че "Бийсти бойс" се канят да заведат дело за нарушение на авторски права, от GoldieBox решиха да изпреварят събитията и да заведат първи дело, което да затвърди правото им да пародират песента.
GoldieBlox обяснява, че е създала видео пародията конкретно като коментар на песента на "Бийсти Бойс" и с цел да продължи усилията на компанията да разбие половите стереотипи, с което да окуражи младите момичета да се ангажират с дейности, коитода провокират тяхното съзнание в областта на науката, технологиите, строителството и математиката, се казва в иска на фирмата.
В понеделник Адам Хоровиц и Майкъл Даймънд обявиха в отворено писмо, публикувано на сайта им, че подкрепят посланието на компанията. Те обаче допълниха, че имат принципна и много твърда забрана спрямо това техните песни да бъдат използвани в реклами.
В изявлението си те казват, че колкото и креативна да е рекламата, тя в крайна сметка е създадена, за да продаде продукт. "Отдавна решихме да не разрешаваме музиката или името ни да бъде използвана в продуктови реклами", казват още те и допълват: "Когато се опитахме простичко да попитаме как и защо нашата песен Girls е била използвала в рекламата ви без разрешение, ВИЕ осъдихте НАС."
GoldieBlox е една от четирите компании финалисти в състезанието, организирано от софтуерния производител Intuit, която ще плати милиони, за да пусне рекламата по време на "Супер Боул". Видеото, в което се използва Girls, въпреки това не е част от състезанието.
В сряда компанията обяви, че отменя делото и сваля спорната реклама. В момента на страницата ѝ в YouTube се появява надпис, че клипът вече не е наличен. В своето отворено писмо, публикувано на техния сайт, те обясняват и причините да използват песента, както и след това да заведат дело като превантивна мярка срещу нападение от страна на групата. Сред обясненията им е, че когато са правили видеото, са били напълно ненаясно с желанието на покойния член на "Бийсти Бойс" Адам Яуч песни на групата да не бъдат използвани никога с цел реклама.