Андрю Лойд Уебър: На съвременните мюзикъли им липсват наистина добри песни

Коментарът на Андрю Лойд Уебър в интервю за британския "Телеграф", че на съвременните мюзикъли им липсват добри песни, би оставил хора като Елтън Джон в лек ступор, но известният композитор на шедьоври като "Котки", "Евита" и "Исус Христос суперзвезда" смята, че такива няма от около десетилетие.
Според Уебър последният наистина удовлетворяващ мюзикъл е Wicked на Стивън Шварц, но допълва и че се надява неговата най-нова музикална творба "Стивън Уард" да е следващата такава в съвременната история на жанра.
"Нещото, което забелязах, е, че музиката не е част от най-успешните мюзикъли през последните няколко години", казва композиторът. "Последният мюзикъл, който имаше наистина добри песни в него, беше Wicked. Сега хората не ходят да гледат големите хитови мюзикъли заради песните, а би било добре това отново да се завърне."
Световната премиера на Wicked бе в Ню Йорк през 2003 г.. Оттогава насам се появиха редица големи мюзикъли, сред които са "Матилда" на Кралската Шекспирова компания, както и "Били Елиът: Мюзикълът". И двата получиха много добър отзвук от критиката и взеха отличия за най-добър нов мюзикъл, допълва "Гардиън".
Отричайки последното десетилетие в жанра на мюзикълите, Лойд Уебър с лекота зачерква няколко големи хита като "Лак за коса", "Авеню Кю", който е продължение на част от "Улица Сезам", както и "Сините очи на Бети". Други големи спектакли, които явно не се вписват в стандартите на композитора, са Spring Awakening и London Road, отбелязва изданието.
Коментарите на Уебър идват в края на голяма година за театралния мюзикъл, когато заглавия като хумористичният "Книгата на мормоните" (The Book of Mormon) от авторите на "Саут Парк", както и спектаклите "Веднъж" (Once) и "Оттук до вечността" (From Here to Eternity) направиха своите премиери в "Уест Енд" след огромен успех на "Бродуей".
Интересно е, че самият Уебър не изключва и собствената си работа от критиката си, допълва "Гардиън". Неговото продължение на "Фантомът на операта" - "Любовта никога не умира", дебютира през 2010 г., а известният автор на музика казва, че последният му хит е бил "Сънсет булевард".
Композиторът се надява, че нещата ще се променят с премиерата на новото му шоу "Стивън Уорд", макар че той самият споделя, че се притеснява. Историята на спектакъла е по действителен случай и разказва за аферата "Профумо" от 60-те години, когато физиотерапевтът Стивън Уорд запознава британския министър на отбраната Джон Профумо с манекенката и танцьорка Кристин Кийлър, която започва да се среща не само с Профумо, но и с военноморското аташе в съветското посолство.
По думите на Лойд Уебър, тъй като продукцията е много скъпа, ако тя не постигне наистина голям успех, ще изчезне до февруари 2014 г. Премиерата на "Стивън Уорд" е на 3 декември.