Фотогалерия: "Портрети '92 – '13" от Мисирков и Богданов

Борис Мисирков и Георги Богданов

Фотогалерия: "Портрети '92 – '13" от Мисирков и Богданов

Експозицията включва 80 фотографски портета на Борис Мисирков и Георги Богданов на български личности от културата и политиката през последните две десетилетия – от актьори и режисьори до писатели и музиканти.

  • Изложба "Портрети '92 - '13" на творческия тандем фотографи, оператори, режисьори и продуценти Борис Мисирков и Георги Богданов бе открита вчера, 16 декември, в Софийска градска художествена галерия.

    На снимката: Аниматорът Доню Донев, 2001 г.
    Изложба "Портрети '92 - '13" на творческия тандем фотографи, оператори, режисьори и продуценти Борис Мисирков и Георги Богданов бе открита вчера, 16 декември, в Софийска градска художествена галерия.<br /><br />На снимката: Аниматорът Доню Донев, 2001 г.<br />
  • Експозицията включва 80 техни фотографски портета на български личности от културата и политиката през последните две десетилетия – от актьори и режисьори до писатели и музиканти.

    На снимката: Музикантите Дони и Момчил, 1998 г..
    Експозицията включва 80 техни фотографски портета на български личности от културата и политиката през последните две десетилетия – от актьори и режисьори до писатели и музиканти.<br /><br />На снимката: Музикантите Дони и Момчил, 1998 г..<br />
  • Изложбата ще бъде съпътствана от фотокнига на издателство "Жанет 45" с текстове на Валтер Зайдл (на снимката), Мария Василева и Георги Лозанов.

    За авторите и избора на снимките в книгата Зайдл пише: "Двамата комбинират комерсиалните си поръчки с артистична трактовка на заобикалящата го среда и резултатът е изобилие от кадри, само малка част от които са селектирани за да влязат в тази книга."
    Изложбата ще бъде съпътствана от фотокнига на издателство "Жанет 45" с текстове на Валтер Зайдл (на снимката), Мария Василева и Георги Лозанов.<br />
<br />
За авторите и избора на снимките в книгата Зайдл пише: "Двамата комбинират комерсиалните си поръчки с артистична трактовка на заобикалящата го среда и резултатът е изобилие от кадри, само малка част от които са селектирани за да влязат в тази книга."<br />
  • "Независимо дали човекът на снимката изглежда сериозно или закачливо, фотографията издава неговия професионален или социален статус, ефектът от което се засилва посредством композици- онните елементи, използвани от двамата артисти", пише още Зайдл в своя текст към книгата.

    На снимката: Социологът и дизайнер Дейвид Карсън, 1998 г.
    "Независимо дали човекът на снимката изглежда сериозно или закачливо, фотографията издава неговия професионален или социален статус, ефектът от което се засилва посредством композици- онните елементи, използвани от двамата артисти", пише още Зайдл в своя текст към книгата.<br />
<br />
На снимката: Социологът и дизайнер Дейвид Карсън, 1998 г.<br />
  • Фотографите на свободна практика Мисирков и Богданов са съучредители на Българско фотографско сдружение и основатели на продуцентска компания "агитпроп". От 2000 г. са независими продуценти и автори/оператори на множество пълнометражни документални филми, късометражни филми и визуални кампании, а като фотографи работят за водещи български и международния издания и рекламни агенции.

    На снимката: Актьорът Деян Донков, 1999 г.
    Фотографите на свободна практика Мисирков и Богданов са съучредители на Българско фотографско сдружение и основатели на продуцентска компания "агитпроп". От 2000 г. са независими продуценти и автори/оператори на множество пълнометражни документални филми, късометражни филми и визуални кампании, а като фотографи работят за водещи български и международния издания и рекламни агенции.<br />
<br />
На снимката: Актьорът Деян Донков, 1999 г.<br />
  • "За разлика от другите фотографски проекти на Борис Мисирков и Георги Богданов техните "Портрети '93 - '13" не решават концептуална задача, не са подчинени на заложена арт матрица, не контролират посланията си. Те са "естествено ставали" в продължение на две десетилетия, често между другото и заради друго (за спомен или в мейкинг) и сега сякаш са оставени сами "да се разберат помежду" си и да се подредят в изложба. Авторите – на принципа на реалитито – просто са отворили личния си архив…" Това пише Георги Лозанов (на снимката, правена през 1998 г.) в своя коментар към книгата, съпътстваща изложбата.
    "За разлика от другите фотографски проекти на Борис Мисирков и Георги Богданов техните "Портрети '93 - '13" не решават концептуална задача, не са подчинени на заложена арт матрица, не контролират посланията си. Те са "естествено ставали" в продължение на две десетилетия, често между другото и заради друго (за спомен или в мейкинг) и сега сякаш са оставени сами "да се разберат помежду" си и да се подредят в изложба. Авторите – на принципа на реалитито – просто са отворили личния си архив…" Това пише Георги Лозанов (на снимката, правена през 1998 г.) в своя коментар към книгата, съпътстваща изложбата.<br />
  • Председателят на СЕМ допълва още: "Изложбата по законите на пъзела, с изключения, подсилващи доминиращото впечатление, представя социален портрет на родното арт поколение, което влиза в изкуството, рекламата, шоуто и познанието заедно с промените след 1989 година."

    На снимката: Писателят и драматург Георги Тенев, 2006 г.
    Председателят на СЕМ допълва още: "Изложбата по законите на пъзела, с изключения, подсилващи доминиращото впечатление, представя социален портрет на родното арт поколение, което влиза в изкуството, рекламата, шоуто и познанието заедно с промените след 1989 година."<br />
<br />
На снимката: Писателят и драматург Георги Тенев, 2006 г.<br />
  • "Борис Мисирков и Георги Богданов обичат да документират. Дори и най-режисираните им композиции се разчитат като документални", пък отбелязва Мария Василева в своя писмен коментар на творчеството на двамата фотографи и тази изложба конкретно.

    На снимката: Актьорът Христо Мутафчиев, 2011 г.
    "Борис Мисирков и Георги Богданов обичат да документират. Дори и най-режисираните им композиции се разчитат като документални", пък отбелязва Мария Василева в своя писмен коментар на творчеството на двамата фотографи и тази изложба конкретно.<br />
<br />
На снимката: Актьорът Христо Мутафчиев, 2011 г.<br />
  • "Сегашната изложба започва със същата закачка/начин на живот. Двете цветни фотографии "Автопортрет като другия", 2010, трябва едновременно да ни убедят във взаимното сливане, но и леко да ни "подхлъзнат" и разколебаят. Така ли иначе в момента на снимките портретуваните не са много самите себе си, защото са дегизирани зад нелепи мустаци. По това време снимат филма "Бетонни фараони" за житието и битието тук и отвъд на един ромски клан и чрез тези атрибути буквално се интегрират в ситуацията и процеса." 

    Това е коментарът на Васива към портретите на двамата автори на изложбата.
    "Сегашната изложба започва със същата закачка/начин на живот. Двете цветни фотографии "Автопортрет като другия", 2010, трябва едновременно да ни убедят във взаимното сливане, но и леко да ни "подхлъзнат" и разколебаят. Така ли иначе в момента на снимките портретуваните не са много самите себе си, защото са дегизирани зад нелепи мустаци. По това време снимат филма "Бетонни фараони" за житието и битието тук и отвъд на един ромски клан и чрез тези атрибути буквално се интегрират в ситуацията и процеса." <br />
<br />
Това е коментарът на Васива към портретите на двамата автори на изложбата.<br />
  • "Борис Мисирков и Георги Богданов рядко се отказват от присъствието на хора в снимките си дори когато става дума за пейзажни фотографии", пише още тя.

    На снимката: Футболистът Христо Стоичков, 2005 г.
    "Борис Мисирков и Георги Богданов рядко се отказват от присъствието на хора в снимките си дори когато става дума за пейзажни фотографии", пише още тя.<br />
<br />
На снимката: Футболистът Христо Стоичков, 2005 г.<br />
  • Освен множеството познати лица от сферата на изкуството, в експозицията са включени и редица портрети на български политически личности като Антонина Стоянова, Симеон Сакскобурготски и Сергей Станишев.

    На снимката: Певицата Ирина Флорин, 2002 г.
    Освен множеството познати лица от сферата на изкуството, в експозицията са включени и редица портрети на български политически личности като Антонина Стоянова, Симеон Сакскобурготски и Сергей Станишев.<br />
<br />
На снимката: Певицата Ирина Флорин, 2002 г.<br />
  • "Портрети '92 – '13" ще бъде открита за посещения в СГХГ до 26 януар 2014 г..

    На снимката: Политикът, дипломат и общественик Иван Станчов, 2007 г.
    "Портрети '92 – '13" ще бъде открита за посещения в СГХГ до 26 януар 2014 г..<br />
<br />
На снимката: Политикът, дипломат и общественик Иван Станчов, 2007 г.<br />
  • Режисьорът Явор Гърдев, 2002 г.
    Режисьорът Явор Гърдев, 2002 г.
  • Актрисата Койна Русева, 1999 г.
    Актрисата Койна Русева, 1999 г.
  • Касиел Ноа Ашер, актриса, режисьор, продуцент и сценарист - 2000 г.
    Касиел Ноа Ашер, актриса, режисьор, продуцент и сценарист - 2000 г.
  • Актьорите Стефан Вълдобрев, Мая Бежанска и Камен Донев
    Актьорите Стефан Вълдобрев, Мая Бежанска и Камен Донев
  • Актьорът Мариус Куркински и режисьорът Андрей Кулев, 1993 г.
    Актьорът Мариус Куркински и режисьорът Андрей Кулев, 1993 г.
  • Телевизионният водещ Слави Трифонов
    Телевизионният водещ Слави Трифонов
  • Продуцентът Мартичка Божилова и режисьорите Галин Стоев и Иван Пантелеев, 1993 г.
    Продуцентът Мартичка Божилова и режисьорите Галин Стоев и Иван Пантелеев, 1993 г.
  • Продуцентът и също едно от основните действащи лица в продуцентската компания "Агитпроп" Мартичка Божилова, 1993 г.
    Продуцентът и също едно от основните действащи лица в продуцентската компания "Агитпроп" Мартичка Божилова, 1993 г.
  • Певицата Нина Николина, 2008 г.
    Певицата Нина Николина, 2008 г.
  • Актьорите Росен Поцков, Цветелина Йосифова, Явор Гърдев, Десислава Боева, Георги Тошев и Ирена Митова през 1993 г.
    Актьорите Росен Поцков, Цветелина Йосифова, Явор Гърдев, Десислава Боева, Георги Тошев и Ирена Митова през 1993 г.
  • Сценографът Никола Тороманов - Фичо, 2008 г.
    Сценографът Никола Тороманов - Фичо, 2008 г.
  • Режисьорката Надежда Косева, 1992 г.
    Режисьорката Надежда Косева, 1992 г.