"Моята борба" на Хитлер става бестселър сред електронните книги

"Моята борба" на Хитлер става бестселър сред електронните книги

"Моята борба" на Хитлер става бестселър сред електронните книги
Associated Press
Електронното издание на "Моята борба" се превърна в изнендващ онлайн хит. Това коментира писателят и журналист Крис Фараон, предаде "Гардиън". Според него новата популярност на книгата се дължи на факта, че сега тя може да бъде четена "в частното пространство на нашите айпадове".
В своя сайт Vocativ.com авторът твърди, че над дузина безплатни англоезични версии на книгата "Моята бобра" са били изтеглени около 100 хил. пъти само от неправителствения Internet Archive. В същото време платените електронните версии на четивото се продават по-добре от книгите на американския политически журналист и писател Глен Бек в iTunes и навлизат в класациите на "Амазон". Издание на цена 90 цента в момента оглавява класацията на "Амазон" в раздела за пропагандна и политическа психология.
Във Великобритания електронна версия на "Моята борба", която се продава за 90 пенита, оглавява също класацията за пропаганда, фашизъм и нацизъм, а освен това е на второ място в подреждането на бестселърите за политическа наука и идеологии.
Друга версия на книгата на цена 99 цента от издателството Elite Minds е на 11-о място в класацията на сайта в категорията "Втора световна война".
Издателят Майкъл Форд коментира пред Фараон "моралната дилема" дали би рекламирал и подкрепил книгата с това, че продажбите й са страхотни. "Не съм популяризирал усилено книгата и реших в по-голямата част от времето да я оставя да се разпространява естествено сред онези, които имат истински исторически или академичен интерес", допълва той.
В същото време продажбите на печатните издания на "Моята борба" са незначителни, но според Фараон възходът на дигиталния формат може да се обясни с "културно любопитство", подобно на това към лигавите романтични романи, които според проучванията се консумират все повече в удобния скрит електронен формат.
Той допълва, че според него хората вероятно не искат да си купуват "Моята борба" в книжарницата и да се налага да я носят в дома си, където да я поставят в библиотеката си, нито пък да ги забележат да я четат в метрото. Съдейки по стотиците коментари на потребители онлайн, читателите харесват факта, че дигиталните копия могат незабележимо да бъдат прегледани отново или да бъдат удобно прибрани в папка или просто изтрити.
"Подобни коментари имаше за еротичния суперхит "50 нюанса сиво", но в сравнение с "Моята борба", книга за вериги и кожа изглежда доста софткор", допълва писателят.