Докато повечето дизайнери се опитват да накарат клиентите си да мечтаят по време на техните ревюта и да ги изкарат за малко от реалността, Карл Лагерфелд прави точно обратното - сваля ги на земята и ги изпраща в една от най-баналните части от ежедневието - пазаруването в супермаркет.
Не, не се бъркате - това на снимката е супермаркет "Шанел" (Chanel) или, по-точно, фонът на последното модно ревю на една от най-големите и луксозни модни марки в света, представящо колекцията за есен-зима 2014. Докато повечето дизайнери се опитват да накарат клиентите си да мечтаят по време на техните ревюта и да ги изкарат за малко от реалността, Карл Лагерфелд прави точно обратното - сваля ги на земята и ги изпраща в една от най-баналните части от ежедневието - пазаруването в супермаркет. За целта дизайнерът създава изцяло нов декор - супермаркет и то в рамките на традиционното за неговите ревюта Гран Пале. Неговото пространство бе изпълнено с безкрайна върволица от щандове и рафтове с паста, сирена, сосове, подправки и какви ли не други продукти с марката Chanel. "За мен супермаркетът е поп артът днес", казва Лагерфелд след ревюто. След това признава, че самият той много рядко е посещавал супермаркети. Бутайки доста цветни пазарски колички и преструвайки се, че си разменят клюки, моделите си избират разнообразни продукти от щандовете, докато дефилират. Сред продуктите има бира с марка "Коко", бяло вино "Шато Габриел" и кремообразно мляко "Шанел". Други пък носят пазарски кошници, покрити с легендарните вериги от дамските чанти на "Шанел". В своята колекция за есен-зима 2014 г. Лагерфелд залага на множество палта и сака с едри кройки, носени върху ярки, тесни панталони с бляскави маратонки, които направиха впечатление още в ревюто му от януари. Някои от моделите са в удобно изглеждащи оранжеви вълнени спортни костюми. Други - в изкрящо розови тоалети, също съчетани със спортни обувки. Или бляскави розови клинове с удобни, но все пак шикозни пуловери. Атмосферата на супермаркет по време на ревюто се допълва и от фона на силна поп музика, прекъсвана от време на време от глас, който обявява на високоговорителя: "младата Марин чака родителите си на касите" или "г-н Мартин да се яви на щанда за свежи плодове". По думите на Лагерфелд за ревюто той и екипът му са направили 500 различни марки и са поставили над 100 хил. артикула на показ, някои от които след това ще бъдат дадени за благотворителност. За изработката на декора видимо не са спестени нито средства, нито усилия, така че да няма и капка съмнение, че сетът прилича изцяло на типичен магазин от френска верига супермаркети. На някои от рафтовете висят и огромни жълти табели, предлагащи 20 процента намаление, както и други, които съобщават, че отделът за домашно производство е отворен в неделя, което е в директна връзка с един от скорошните спорове във Франция дали да бъде позволено на магазините с домашно производство да търгуват в неделя. Едно от предишните рекламни лица на парфюма и червилото на "Шанел" Ванеса Паради коментира след ревюто, че концепцията за супермаркета е била брилянтна, тъй като поставя луксозната мода на фона на реалния свят. Лагерфелд, който според една от трите известни за него рождени дати, миналата година навърши 80 г. и вече три десетилетия оглавява "Шанел", е известен със способността си винаги да внася свеж полъх в ревютата си, с което печели на марката постоянно нови и нови почитатели, но не без да остава верен на традициите, завещани от Коко Шанел. "Като купуваш "Шанел", не значи, че не трябва да те пускат да ходиш в супермаркета", коментира Лагерфелд още след ревюто, разменяйки прегръдки с някои от известните си гостенки като Риана и Кийра Найтли.