Фотогалерия: Трансформации от Правдолюб Иванов

Издателство "Жанет 45"

Фотогалерия: Трансформации от Правдолюб Иванов

Преди броени дни издателство "Жанет 45" съвместно с галерия "Сариев Контемпорари" представи първия ретроспективен каталог с подбрани творби на художника от периода между 1995 и 2013 г. на име Transformation Always Takes Time And Energy. Автори на текстовете на български и английски език в него са на куратора Яра Бубнова и Валтер Зайдл.

  • Помните ли онзи усмихнат човек от протестите през лятото на 2013 г., който всеки ден се появяваше с някои от най-оригиналните плакати и лозунги, сред които: "Не съм платен, мразя ви безплатно" и "Оставка на гнойната коалиция"? Неговото име е Правдолюб Иванов и в творческите среди е по-известен като уважаван и ценен художник - сред най-активните в наши дни, който създава не само рисунки, но и инсталации, скулптури, фотографии, често пише текстове, а отскоро прави и видео.

    На снимката:
    Просвещение, 2008
    Интервениция върху стена, акрил
    Вариращи размери
    АРК Проджект, София
    Помните ли <a href="http://www.dnevnik.bg/istorii_na_denia/2013/07/18/2100539_da_vuzrazish_sreshtu_chujdite_planove_ili_kakvo_pravi/" target="_blank">онзи усмихнат човек от протестите през лятото на 2013 г., който всеки ден се появяваше с някои от най-оригиналните плакати и лозунги, сред които: "Не съм платен, мразя ви безплатно" и "Оставка на гнойната коалиция"</a>? Неговото име е Правдолюб Иванов и в творческите среди е по-известен като уважаван и ценен художник - сред най-активните в наши дни, който създава не само рисунки, но и инсталации, скулптури, фотографии, често пише текстове, а отскоро прави и видео.<br /><br />На снимката:<br />Просвещение, 2008<br />Интервениция върху стена, акрил<br />Вариращи размери<br />АРК Проджект, София
  • Преди броени дни издателство "Жанет 45" съвместно с галерия "Сариев Контемпорари" представи първия ретроспективен каталог с подбрани негови творби от периода между 1995 и 2013 г. на име Transformation Always Takes Time And Energy. Автори на текстовете на български и английски език в него са на куратора Яра Бубнова и Валтер Зайдл.
    Преди броени дни издателство "Жанет 45" съвместно с галерия "Сариев Контемпорари" представи първия ретроспективен каталог с подбрани негови творби от периода между 1995 и 2013 г. на име Transformation Always Takes Time And Energy. Автори на текстовете на български и английски език в него са на куратора Яра Бубнова и Валтер Зайдл.
  • Специално за "Дневник" Правдолюв Иванов подбра някои от фотографиите, включени в цветното издание от 88 страници.

    На снимката: Катастрофирало приказно превозно средство, 2013
    Килим, скрита алуминиева конструкция.
    275 x 420 x 88.5 cm
    Колекция Коч, Истанбул, Турция
    Специално за "Дневник" Правдолюв Иванов подбра някои от фотографиите, включени в цветното издание от 88 страници.<br />
<br />
На снимката: Катастрофирало приказно превозно средство, 2013<br />
Килим, скрита алуминиева конструкция.<br />
275 x 420 x 88.5 cm<br />
Колекция Коч, Истанбул, Турция
  • За него Яра Бубнова казва: "Вероятно, най-лесно и достатъчно безотговорно той може да бъде определен като постконцептуален художник. И макар изясняването на понятието "концептуален" да може доста да отдалечи този текст от самия Правдолюб, в работите му почти винаги се усещат въпроси - какво и къде е мястото на изкуството в наши дни? Това очевидно го свързва с продължителната, широка и флуидна традиция на концептуализма."

    На снимката:
    Форма от Форм, 2012
    Въртящ механизъм, двустранен лайт-бокс, метал
    Височина 460 см
    За него Яра Бубнова казва: "Вероятно, най-лесно и достатъчно безотговорно той може да бъде определен като постконцептуален художник. И макар изясняването на понятието "концептуален" да може доста да отдалечи този текст от самия Правдолюб, в работите му почти винаги се усещат въпроси - какво и къде е мястото на изкуството в наши дни? Това очевидно го свързва с продължителната, широка и флуидна традиция на концептуализма."<br />
<br />
На снимката:<br />
Форма от Форм, 2012<br />
Въртящ механизъм, двустранен лайт-бокс, метал<br />
Височина 460 см
  • "Художникът рядко задава въпросите си с думи – при повърхностен поглед към работите му може дори да ни се стори, че сме пред един вид постулирани отговори. Но при вглеждане в направеното за почти три десетилетия професионална дейност, се усеща, че именно поставянето на очевидности под съмнение, подтикването към формулиране на въпроси, е най-силната страна на Правдолюб Иванов. Бих го определила като висококвалифициран "интервюиращ" изкуството във взаимоотношенията му с обществото. Всеки път се оказва, че работите разнищват не само "какво" и "къде", но, като естествено следствие, и "как", "защо", "за кого". Художникът е увлечен от този примамливо безкраен и едновременно мотивиращ процес."

    На снимката:
    Натоварени, 2010
    Куфари, интервенция
    Галерия Дана Черкаси, Виена
    "Художникът рядко задава въпросите си с думи – при повърхностен поглед към работите му може дори да ни се стори, че сме пред един вид постулирани отговори. Но при вглеждане в направеното за почти три десетилетия професионална дейност, се усеща, че именно поставянето на очевидности под съмнение, подтикването към формулиране на въпроси, е най-силната страна на Правдолюб Иванов. Бих го определила като висококвалифициран "интервюиращ" изкуството във взаимоотношенията му с обществото. Всеки път се оказва, че работите разнищват не само "какво" и "къде", но, като естествено следствие, и "как", "защо", "за кого". Художникът е увлечен от този примамливо безкраен и едновременно мотивиращ процес."<br />
<br />
На снимката:<br />
Натоварени, 2010<br />
Куфари, интервенция<br />
Галерия Дана Черкаси, Виена
  • Правдолюб Иванов е роден през 1964 година в Пловдив. Завършил е Национална Художествена Академия, София, България, където днес е преподавател.

    Паметта е Мускул, 2007
    Смола, силикон, поликарбонат
    100 x 300 x 100 cm Палацо Зорзи,
    52-ро Биенале, Венция, Италия

    Правдолюб Иванов е роден през 1964 година в Пловдив. Завършил е Национална Художествена Академия, София, България, където днес е преподавател.<br />
<br />
Паметта е Мускул, 2007<br />
Смола, силикон, поликарбонат<br />
100 x 300 x 100 cm Палацо Зорзи,<br />
52-ро Биенале, Венция, Италия<br />
<br />
  • От 1995 година Иванов е член-основател на сдружението Институт за съвременно изкуство – София.

    На снимката:
    Монумент на незнайната перачка, 2005
    Метална основа и стълб, легени и кофи
    1100 x 100 x 100 cm
    Люксембург
    От 1995 година Иванов е член-основател на сдружението Институт за съвременно изкуство – София.<br />
<br />
На снимката:<br />
Монумент на незнайната перачка, 2005<br />
Метална основа и стълб, легени и кофи<br />
1100 x 100 x 100 cm<br />
Люксембург
  • Художникът има множество участия на международната сцена, сред които са 52-ото биенале във Венеция с кураторския проект на Весела Ножарова "Място, на което не си бил" заедно с Иван Мудов и Стефан Николаев

    На снимката:
    Мистични истини, 2013
    Интервенция върху стена, манипулиран молив
    Различни размери
    Сариев контемпорари, Пловдив
    Художникът има множество участия на международната сцена, сред които са 52-ото биенале във Венеция с кураторския проект на Весела Ножарова "Място, на което не си бил" заедно с Иван Мудов и Стефан Николаев<br />
<br />
На снимката:<br />
Мистични истини, 2013<br />
Интервенция върху стена, манипулиран молив<br />
Различни размери<br />
Сариев контемпорари, Пловдив
  • Участва и в 4-то Истанбулско биенале -1995; Manifesta 3 в Любляна, Словения - 2003; 14-то биенале Сидни, Австралия - 2004; в 4-то Берлинско биенале - 2006 година.

    На снимката:
    Оранменти на искането, 2013
    Манипулиран килим върху стена
    248 x 176 cm
    Участва и в 4-то Истанбулско биенале -1995; Manifesta 3 в Любляна, Словения - 2003; 14-то биенале Сидни, Австралия - 2004; в 4-то Берлинско биенале - 2006 година.<br />
<br />
На снимката:<br />
Оранменти на искането, 2013<br />
Манипулиран килим върху стена<br />
248 x 176 cm
  • Негови творби са публикувани и в издания като Artforum, Frieze, Flash Art и Kunstforum, както и в публикацията East Art Map.

    На снимката:
    Път, 2006
    Дърво, пирони
    3ти Международен Форест Арт Симпозиум, Дармщад, Германия
    Негови творби са публикувани и в издания като Artforum, Frieze, Flash Art и Kunstforum, както и в публикацията East Art Map.<br />
<br />
На снимката:<br />
Път, 2006<br />
Дърво, пирони<br />
3ти Международен Форест Арт Симпозиум, Дармщад, Германия
  • Никога повече песимизъм, 2004
    детайл Кашкавал, левкопласт, памук
    Музей за съвременно изкуство, Сидни, Австралия
    Никога повече песимизъм, 2004<br />
детайл Кашкавал, левкопласт, памук<br />
Музей за съвременно изкуство, Сидни, Австралия
  • Скочи за да отбележиш, 2011
    Метална конструкция, баскетболно табло с кош, изкуствена палма, пластмасова саксия
    Височина 480 cm
    Галерия Кринцингер, Виена
    Скочи за да отбележиш, 2011<br />
Метална конструкция, баскетболно табло с кош, изкуствена палма, пластмасова саксия<br />
Височина 480 cm<br />
Галерия Кринцингер, Виена
  • Територии, 1995-2003
    детайл Пръст, плат, дърво, метал
    Изглед от Музей Фридерицианум, Касел, Германия
    Територии, 1995-2003<br />
детайл Пръст, плат, дърво, метал<br />
Изглед от Музей Фридерицианум, Касел, Германия
  • Истината за истината, 2012
    Молив и туш върху хартия
    110 x 145 cm
    Истината за истината, 2012<br />
Молив и туш върху хартия<br />
110 x 145 cm
  • Няма перфектни игри, 2008
    детайл модифицирани обекти
    Изглед от Музей за съвременно изкуство, Краков, Полша
    Няма перфектни игри, 2008<br />
детайл модифицирани обекти<br />
Изглед от Музей за съвременно изкуство, Краков, Полша
  • Инструменти, 2013
    Черно-бяла фотография, вестник, принтирана хартия
    85 x 116 cm размер на рамката
    Инструменти, 2013<br />
Черно-бяла фотография, вестник, принтирана хартия<br />
85 x 116 cm размер на рамката
  • Транформацията винаги отнема врем и енергия, 1998
    детаил Котлони, тенджери, кабели, вода, електричество, време
    Колекция Контакт-ЕРСТЕ груп и фондация ЕРСТЕ
    Транформацията винаги отнема врем и енергия, 1998<br />
детаил Котлони, тенджери, кабели, вода, електричество, време<br />
Колекция Контакт-ЕРСТЕ груп и фондация ЕРСТЕ
  • Водни монументи, 1999 / 2004
    детайл Закопани, легени и кофи Кралска ботаническа градина
    14то Биенале Сидни, Австралия
    Водни монументи, 1999 / 2004<br />
детайл Закопани, легени и кофи Кралска ботаническа градина<br />
14то Биенале Сидни, Австралия
  • Картина, 2013
    Акварел върху хартия на рамка
    23 x 33 cm
    Част от проекта "Това, което виждаш не е това, което получаваш"
    Картина, 2013<br />
Акварел върху хартия на рамка<br />
23 x 33 cm<br />
Част от проекта "Това, което виждаш не е това, което получаваш"