Вокалистът на "Айрън Мейдън" ще пилотира най-дългия летателен апарат в света

Вокалистът на хеви метъл групата "Айрън Мейдън" Брус Дикинсън е инвестирал 450 хил. долара в проект за построяването на най-дългия летателен апарат в света на име HAV Airlander, съобщи Би Би Си.
Машината, която е създадена на основата на дирижабъл, ще е с дължината на футболно игрище, което автоматично го прави с около 18 метра по-дълъг от "Боинг" 747.
Построяването му струва около 100 млн. долара, а дизайнерите му вече правят планове за още по-голям апарат.
Дикинсън, който управлява "Боинг" 757 и е пилот на групата си по време на обиколките им по света през последните години, обяви, че като инвеститор се надява крайният продукт да бъде продаден.
Според него дирижабълът ще промени начина, по който си представяме нещата във въздуха и онова, което си мислим, че можем да създадем. "Той просто изчакваше технологията да го настигне", коментира той пред Би Би Си.
Певецът, който ще посети София заедно с групата си на 16 юни, се надява да привлече общественото внимание с плановете си да предприеме с него пътуване без спирка, с което да обиколи цялото земно кълбо два пъти. "Искам да се кача на това нещо и да летя от полюс до полюс. Ще прелетим на около шест метра над Амазония, над някои от най-великите градове в света и ще излъчваме цялото това нещо по интернет."
Максималната скорост, която големият аеростат ще може да развива, е не повече от 160 км/ч, но за сметка на това ще може да пренася багаж до 50 тона, което е около 50 пъти повече от това, което един хеликоптер може да носи. Освен това за управлението му ще е нужен екипаж от само двама души.
Проектът за HAV Airlander първоначално се разработва от армията на САЩ, но финансирането на проектът спира. Оригиналната цел на проекта е самолетът да се използва като средство за проучване и наблюдение, тъй като има възможността да остане на едно и също място във въздуха за 21 дни. Освен това може да лети и с дупки от куршуми по него.
Британски проектанти откупуват проекта и се надяват да го представят официално по-късно тази година. Идеята на британската компанията, която го разработва, е да продаде Airlander на петролни или минни компании, които се нуждаят от транспортирането на тежък товар и оборудване до иначе труднодостъпни части от света. Дирижабълът ще може да е полезен и в зони, претърпели природни бедствия.
Макар апаратът да не е достатъчно бърз, за да е полза за турне на "Айрън Мейдън", компанията, която го произвежда, обяви, че Дикинсън ще е сред звездните домакини на борда на дирижабъла по време на "Пътешествието Мейдън", планирано за 2016 г..
Дикинсън отдавна има опит с летенето. През 2008 г. той участва в акция по транспортиране на туристи, от Англия и Ливан, а след това бе личен пилот на групата си по времето на турнето й по света - пътуване, превърнало се в основа на документалния филм "Полет 666".
Тогава пред "Ролинг Стоун" Дикинсън коментира, че причината да се реши да пилотира самолета с групата била, че за мнозина не си струвало да се лети до места като Индия, но той като авиатор сметнал, че, ако всичко е в един самолет, може да се направи нещо като вътрешноконтинентално пътуване в Европа, но на глобална база. "Когато накрая получихме одобрение, си помислих: "Боже мой, какво направих? Ако нещо се обърка, всичко ще е по моя вина", допълва той.