"Бийсти бойс" се борят срещу комерсиалната употреба на песните си

"Бийсти бойс" се борят срещу комерсиалната употреба на песните си

След като през 2013 г. спряха реклама за детски играчки, която използваше пародия на песента им Girls, във вторник живите членове на хип-хоп групата "Бийсти бойс" (Beastie Boys) Mike D и Ad-Rock се явиха в манхатънски съд за началото на делото си срещу компанията - производител на напитки Monster Beverage Corp. Бруклинските музиканти съдят фирмата за неправомерна употреба на техни песни в рекламно видео от 2012 г., съобщи "Ройтерс".
Клипът включвал кадри от ежегодно организирано от компанията сноуборд състезание и партито след него, на което един от пионерите на маш-ъп стила (създаването на музика чрез смесване на вече съществуващи и често различни по стил парчета - бел. ред.) DJ Z-Trip използвал и песни на групата. Видеото било озвучено с неговия микс от Sabotage, So What'cha Want and Make Some Noise, въпреки че компанията нямала права за медийното му и комерсиално разпространение. В края си промоционалния клип почел паметта на MCA, или Адам Яуч, третия член на "Бийсти бойс", който почина от рак през 2012 г. Състезанието започнало ден след смъртта му.
"Бийсти бойс" с Адам Яуч
Associated Press
"Бийсти бойс" с Адам Яуч
Пред журито адвокатът на хип-хоп триото подчерта, че те отдавна са взели твърдо решение да не популяризират с музиката си комерсиални продукти като произвежданата от фирмата енергийна напитка. Според музикалния сайт "Пичфорк" това било изрично посочено и в завещанието на MCA. Музикантите поискаха 2 млн. долара за нарушаване на авторските им права и създаване на фалшивото впечатление, че са лице на марката.
От своя страна компанията призна, че е използвала музиката без позволение и се оправда, че служителят, отговорен за видеото, не знаел, че не разполагат с правата. Според тях обаче това нарушение не струва повече от 125 хил. долара. Monster свалили видеоклипа от мрежата веднага след оплакването на "Бийсти бойс" през 2012 г.
В момента "Бийсти бойс" събират пари за поддръжката на парк на името на Адам Яуч в Ню Йорк, като част от приходите идват от серия дизайнерски часовници, разработени съвместно с американска фирма. В своя защита компанията за енергийни напитки посочи, че Mike D се появява и в техните реклами.
Очаква се новото дело да приключи до седмица.
Официално издадният ремикс на DJ Z-Trip на песента на "Бийсти бойс" Don't Play No Game that I Can't Win с участие на изпълнителката Сантиголд