Български екип за първи път взе златно отличие на рекламния фестивал в Кан

На живо
Протестът на "Правосъдие за всеки" в София

Български екип за първи път взе златно отличие на рекламния фестивал в Кан

Желез Атанасов и Владимир Герасимов от рекламна агенция "Нобъл Графикс" (Noble Graphics) на награждаването на фестивала Cannes Lions на 21 юни
Cannes Lions
Желез Атанасов и Владимир Герасимов от рекламна агенция "Нобъл Графикс" (Noble Graphics) на награждаването на фестивала Cannes Lions на 21 юни
Едно от най-големите международния събития в света на рекламата - фестивалът Cannes Lions, за първи път в 60-годишната си история излъчи български победители.
Екипът на Желез Атанасов и Владимир Герасимов от рекламна агенция "Нобъл Графикс" (Noble Graphics) взе златното отличие в категорията филм на конкурса Young Lions.
В него тази година се включиха екипи от 35 държави. Те имаха задачата за 48 часа да заснемат видео по определена задача. Преди да замине за Кан всеки от допуснатите отбори е спечелил подобно съревнование в своята страна.
Тази година задачата за филм бе поставена от британската неправителствена организация Barnardos, която се бори с насилието и злоупотребата с деца, сподели пред "Дневник" Желез Атанасов. Той разказа, че част от задачата им е било да преобърнат преобладаващото мислене, че насилието над деца съществува като проблем предимно в страните от третия свят, докато всъщност това е належащ въпрос и в развитите страни.
Идеята, която видеото им представя, тръгва от поговорка, която гласи, че много неща могат да те убият в Австралия. "Показваме някои от най-смъртоносните животни в Австралия, но реално смъртните случаи, причинени от тях са много малко", допълва той и обяснява в цифри колко малобройни са всъщност регистрираните през последните няколко години смъртни случаи от змии и акули например. "Причинените от родители смъртни случаи са 26 на година. Когато хората осъзнаят, че един проблем съществува, те се борят с него. Нека преборим детското насилие." С това твърдение завършва филмът им, който успя да задмине този на Австралия, класирал се на второ място, следван от Норвегия на трето.
Част от наградата включва излъчването на клипа по националната телевизия в Австралия, а един от спонсорите на фестивала Cannes Lions - компанията Virool, която се занимава с превръщането на видеа във вайръл хитове, им гарантира клипът да достигне до 1 млн. зрители онлайн. Наградният им пакет включва и Google Glass, както и акредитации за следващото издание на фестивала през 2015 г..
Отличието им бе връчено от председателя на журито за видео реклама Амир Касай на официална церемония, провела се в крайбрежния френски град на 21 юни. Двамата българи използваха момента и излязоха на сцената с надпис #prayforvarna. "Първоначално обмисляхме да покажем #ostavka, но после решихме, че е по-подходящо да покажем съпричастност към Варна", обяснява Атансов, който допълва, че това е неговият роден град.
Международният фестивал в Кан представя 35 765 реклами от повече от 90 държави, които се конкурират за признанието на жури от 312 човека. Освен това събитието е домакин на множество интерсни събития, уъркшопи и лекции на разнообразни величия от рекламния и медийния свят, сред които тази година бяха и вокалистът на "Ю Ту" Боно, Къртни Лав, Джаред Лето и Роб Лоу.
Миналата година български екип се е състезавал в категорията принт. В същата е имало българско участие и преди няколко години, но досега нито един отбор от страната ни не е достигал до челната тройка.