Джеймс Патерсън пуска "първата самоунищожаваща се книга"

Световно известният американски писател Джеймс Патерсън пуска в сряда експлозивна книга. Буквално експлозивна.
Става дума за начинание, което по думите му никой досега не е правил на книжния пазар - издаване на книга, която сама се унищожава след определено време.
На 21 януари - пет дни преди официалната премиера на хартиеното копие, 1000 подбрани късметлии сред неговите милиони фенове ще могат да си свалят безплатно електронен вариант на новия му роман Private Vegas. Уловката е, че след 24 часа копието се самоизтрива.
За да се поддържа съспенс (съвсем в духа на криминалните му романи) в горната част на екрана има електронен часовник с обратно броене. Така всеки ще знае колко време му остава до последната страница, но също така и докъде са стигнали останалите 999 читатели и "да крадe време" от тях.
За безопасна работа с експлозивния трилър специално е нает и SWAT отряд.
Идеята не е негова (макар че той е работил като директор в рекламата), а на криейтив агенцията Mother, ангажирана от него да организира нещо, което наистина да привлече внимание и да е "разтърсващо".
Най-"разтърсващото" преживяване е за един единствен почитател, който ще плати за самоунищожаващата се книга 294 038 долара. Всъщност, това е цената за частен самолетен полет, вечеря с автора с меню от 5 части и 14-каратов златен бинокъл за сувенир.
"Издателският бизнес, според мен, трябва да се конкурира с всичко в света - филми, телевизия и т.н. и т.н.", казва Патерсън, който е един от най-скъпо платените писатели в света. "Просто ми се струва, че съм в състояние аз да направя това. Отидох в симпатична малка рекламна агенция и им казах: "Дайте да направим нещо, съответстващо на нещата, които правя - много необичайно, привличащо вниманието към книгите и конкретно към тази."

Според Патерсън "вече няма толкова книжарници и не останаха много места, където хората просто да се помотаят и да си кажат "Я, виж тези книги!". Нищожен брой са книгите, за които има някакви рецензии".
Сюзън Холдън, който ръководи промоцията, казва, че писателят е уверен, че ще намери кой да плати 300 000 долара, защото има приятели милиардери.
"Да се надяваме, че това ще разкрие и нови възможности за това колко далеч можем да изместив границите в издателския бизнес като цяло", казва Хосе Фунегра от нюйоркската рекламна агенция.
Само издателската индустрия в САЩ е създала през 2003г. печалби за 27 милиарда долара по данни на Американската асоциация на издателите.
