Оскарите с Нийл Патрик Харис - най-негледаните в последните 6 години

Оскарите с Нийл Патрик Харис - най-негледаните в последните 6 години

Музикалното изпълнение на Нийл Патрик Харис в началото на церемонията - пиковият и момент, според някои.
Associated Press
Музикалното изпълнение на Нийл Патрик Харис в началото на церемонията - пиковият и момент, според някои.
След миналогодишното селфи на водещата на оскарите Елън Дедженеръс с победителите, което "счупи" "Туитър" за кратко, една от интригите на "Оскар" 2015 г. беше дали наследникът й Нийл Патрик Харис ще получи същата популярност. Очакванията обаче явно изиграха лоша шега на симпатичния актьор от "Как се запознах с майка ти", успешен водещ на "Еми" и "Тони", защото церемонията на 23 февруари има най-ниския телевизионен рейтинг за последните шест години.  
Шоуто, което се излъчва по Ей Би Си, е било гледано средно от около 36.6 млн. души, сочи проучване на агенция "Нилсен". Това е 16% спад в сравнение с 42.7 млн. души за Елън Дедженеръс през 2014 г., която постави рекорд за наградите в новото хилядолетие. Последният път, когато зрителския интерес е бил сходно нисък, е през 2009 г. на церемонията, водена от Хю Джакман, която събрала около 39.3 млн. зрители пред екрана.
Опитът на Харис да получи ефектът "Дедженеръс" - реплика на конфузна ситуазия от филма "Бърдмен"
Associated Press
Опитът на Харис да получи ефектът "Дедженеръс" - реплика на конфузна ситуазия от филма "Бърдмен"
И докато те се вълнуват дали техния любимец ще получи награда, истинската интрига за продуцентите на предаването e кой ще привлече максимално много и младежка публика - любимата на рекламодателите. Оскарите са най-атрактивното неспортно събитие за зрителите в Щатите. За целта от огромно значение са музикалните изпълнения на известни звезди като Лейди Гага и привлекателната фигура на водещия.
Според критиката 40-минутното удължаване на шоуто и слабият и скучен сценарий са подляли вода на Нийл Патрик Харис. Някои от шегите - като сравнението на "Американски снайперист" с гостенката Опра Уинфри (защото е спечелил няколко пъти повече пари от всички други кандидати за "Най-добър филм", взети заедно), не бяха особено смешни, а цялостното усещане беше за препускане през сценария. 
В свой анализ "Ню Йорк Таймс" обаче посочва именно непопулярността на основните състезатели като друга причина за ниския рейтинг. Фаворитът на публиката - "Американски снайперист", чийто боксофис е над 300 млн. долара, получи само статуетка за монтаж на звука, а другият кинолюбимец на 2015 г. - "Интерстелар" - за визуални ефекти. Той не беше номиниран в основните категории. Наградите са станали елитарни и далеч от вкуса на публиката, загатва изданието.
Големия победител в неделя вечер беше "Бърдмен, или неочакваната добродетел на невежеството" на Алехандро Гонзалес Иняриту, който триумфира с най-важните статуетки - за филм, режисура, оригинален сценарий и операторско майсторство. Еди Редмейн взе "Оскар" за ролята си на Стивън Хокинг в "Теория на всичко", докато Джулиан Мур взе наградата за главна женска роля за играта и във "Все още Алис".