Филмът тръгва по кината този петък, а "Дневник" и "Форум филм" дават възможност на читателите да спечелят 20 двойни билета за него в новата си киноигра.
Може ли eдин ден да бъдем надхитрени от изкуствения интелект? Дилемите около възможностите, които технологиите ще ни донесат в близко бъдеще, са в основата на психологическия трилър "Ex Machina: Бог от машината" на британския писател и сценарист Алекс Гарланд ("Плажът", "Тесеракт", "28 дни по-късно")
Филмът тръгва по кината този петък, а "Дневник" и "Форум филм" дават възможност на читателите да спечелят 20 двойни билета за него в новата си киноигра.
24-годишният програмист Кейлъб (Домнал Глийсън, вляво) е избран в конкуренция със всичките си колеги от най-голямата интернет търсачка да прекара седмица в усамотена вила със самия й основател - необщителното гуруто на технологичните предприемачи Нейтън (Оскар Айзък). Но когато пристига там, той открива, че е част от експеримент, който трябва да установи чрез теста на Тюринг дали фирмата е успяла да разработи първия в света изкуствен интелект в тялото на красивия женски робот Ава (шведката Алисия Викандер). Колкото повече тримата общуват, толкова повече Кейлъб забравя, че Ава е машина - и започва да размишлява сериозно над твърденията й, че Нейтън не е онова, за което се представя.
Въпреки че звездите им тепърва изгряват, Гарланд нарочно избира за камерната продукция Оскар Айзък (познат от филмите на братя Коен) и Домнал Глийсън, с когото се познава от "Дред" и "Никога не ме оставяй". Така или иначе "Ex Machina: Бог от машината" има нищожен за жанра си бюджет от 15 млн. долара, голяма част от парите отиват за визуалните ефекти и особено създаването на Ава. Гарланд и дизайнерите не желаят тя да прилича на нито един робот, познат от историята на киното досега. Гледахме "Формула 1", висок клас концептуални велосипеди, изображения на хиляди други подобни неща, казва директорът на визуалните ефекти на филма за вдъхновението си. И образът на Ава, и целият декор добиват първоначален вид в скиците на художниците, с някои от които Гарланд е работил по "Дред". На снимачната площадка Алисия Викандер носи костюм с метални протези, който във филма прилича на мрежа, появяваща се и изчезваща в зависимост от светлината. "Ex Machina: Бог от машината" е сниман предимно в Норвегия, а за офисите на IT компанията са използвани бизнес сгради в Лондон. Киноиграта на "Дневник" вече е във второто си ниво - "Ава". Отговорете на втория въпрос до последните минути на Великден, 12 април, и имате шанс да сте един от 20-те читатели, спечелили двоен билет за прожекция на филма. В него ви питаме защо Ава изглежда раздразнена? Жребият ще бъде изтеглен на 14 април. За да участвате в него, не е необходимо да сте отговорили в първото ниво на играта, но два верни отговора увеличават шансовете ви името ви да бъде изтеглено. За да отговорите, трябва да сте регистриран потребител в id.capital.bg, български гражданин над 18 години. Преди да започнете да играете, прочетете правилата и условията за участие в "Ex Machina: Бог от машината". Всичко, свързано с филма, и любопитни теми около изкуствения интелект можете да четете в специалната тема на "Дневник" Ex Machina.