Фотогалерия: Машини с нежни имена

Форум Филм България

Фотогалерия: Машини с нежни имена

От "Метрополис" на Фриц Ланг до Ex Machina на Алекс Гарланд киното винаги се е вълнувало от връзката между човека и машината - особено машината в женско тяло.

  • От "Метрополис" на Фриц Ланг до Ex Machina на Алекс Гарланд киното винаги се е вълнувало от връзката между човека и машината - особено машината в женско тяло. Ето един кратък и далеч не изчерпателен списък на най-известните екранни машини, създадени да бъдат обожавани.
    От "Метрополис" на Фриц Ланг до Ex Machina на Алекс Гарланд киното винаги се е вълнувало от връзката между човека и машината - особено машината в женско тяло. Ето един кратък и далеч не изчерпателен списък на най-известните екранни машини, създадени да бъдат обожавани.
  • Първият робот в киното се оказва женски - Мария от "Метрополис" (1927 г.) на Фриц Ланг, създадена като двойничка едновременно на любимите на трима от главните действащи лица. Силата на нейната съблазън предизвиква работническо въстание и объркване сред всички герои.

    Кадърът е от възстановената през 2010 г. версия на филма, след като смятаното за загубено оригинално копие на "Метрополис" беше открито в музей в Аржентина.
    Първият робот в киното се оказва женски - Мария от "Метрополис" (1927 г.) на Фриц Ланг, създадена като двойничка едновременно на любимите на трима от главните действащи лица. Силата на нейната съблазън предизвиква работническо въстание и объркване сред всички герои.<br />
<br />
Кадърът е от възстановената през 2010 г. версия на филма, след като смятаното за загубено оригинално копие на "Метрополис" беше открито в музей в Аржентина.
  • В "Нея" на Спайк Джоунз (2013 г.) "Саманта" дори няма тяло. Тя е операционна система с изкуствен интелект, която постепенно завързва емоционална близост със своя собственик, разведен самотник (Хоакин Финикс). "Саманта" говори с гласа на Скарлет Йохансон.
    В "Нея" на Спайк Джоунз (2013 г.) "Саманта" дори няма тяло. Тя е операционна система с изкуствен интелект, която постепенно завързва емоционална близост със своя собственик, разведен самотник (Хоакин Финикс). "Саманта" говори с гласа на Скарлет Йохансон.
  • В романтичната комедия "Симон" от 2002 г. Ал Пачино създава виртуална жена, която да замести напусналата главна акриса в новия му филм. Тя обаче се оказва толкова успешна, че постепенно завладява живота на своя създател, принуден да фабрикува все нови и нови нейни появи.
    В романтичната комедия "Симон" от 2002 г. Ал Пачино създава виртуална жена, която да замести напусналата главна акриса в новия му филм. Тя обаче се оказва толкова успешна, че постепенно завладява живота на своя създател, принуден да фабрикува все нови и нови нейни появи.
  • "Блейд рънър" на Ридли Скот изобилства от привлекателни женски роботи, повечето от които са просто "модел за удоволствие".
    "Блейд рънър" на Ридли Скот изобилства от привлекателни женски роботи, повечето от които са просто "модел за удоволствие".
  • Видеоклипа към песента All is Full of Love на Бьорк, режисиран от Крис Кънингам, е може би една от най-интензивните и смущаващи сцени на любов между машини (два женски робота).
    Видеоклипа към песента All is Full of Love на Бьорк, режисиран от Крис Кънингам, е може би една от най-интензивните и смущаващи сцени на любов между машини (два женски робота).
  • Класиката от 1975 г. "Степфордските съпруги" по романа на Айра Левин артистичната Джоана Ебърт се опитва да се сближи с останалите жени в идиличното предградие Степфорд, където току що се е преместила със съпруга си - но открива, че те са всъщност андроиди, програмирани от мъжете си да бъдат перфектните домакини.
    Класиката от 1975 г. "Степфордските съпруги" по романа на Айра Левин артистичната Джоана Ебърт се опитва да се сближи с останалите жени в идиличното предградие Степфорд, където току що се е преместила със съпруга си - но открива, че те са всъщност андроиди, програмирани от мъжете си да бъдат перфектните домакини.
  • В същата година в независимият "Технолъст" (Teknolust) Тилда Суинтън играе изследователка, която инжектира ДНК-то си в няколко свои кибог-клона.
    Руби, Олив и Марин нямат Y-хромозома, което ги принуждава да съблазняват мъже, за да си я  набавят. Но всъщност изобщо не си падат по тях.
    В същата година в независимият "Технолъст" (Teknolust) Тилда Суинтън играе изследователка, която инжектира ДНК-то си в няколко свои кибог-клона.<br />
Руби, Олив и Марин нямат Y-хромозома, което ги принуждава да съблазняват мъже, за да си я  набавят. Но всъщност изобщо не си падат по тях.
  • Фемботите в "Остин Пауърс" са пародийният образ на всички електронни съблазнителки в киното.
    Фемботите в "Остин Пауърс" са пародийният образ на всички електронни съблазнителки в киното.
  • В "Ex Machina: Бог от машината" млад програмист трябва да провери чрез теста на Тюринг дали фирмата му е разработила първия в света изкуствен интелект в тялото на красивия женски робот Ава (Алисия Викандер). Колкото повече той общува с нея, толкова повече започва да се замисля над твърденията й, че шефът му може би не е онзи, за когото се представя.

    Филмът тръгва по кината от 10 април, а "Дневник" дава шанс на читателите да спечелят един от 20 двойни билета в новата си киноигра.Въпросът ще е активен до последните минути на Великден, 12 април.

    В "Ex Machina: Бог от машината" млад програмист трябва да провери чрез теста на Тюринг дали фирмата му е разработила първия в света изкуствен интелект в тялото на красивия женски робот Ава (Алисия Викандер). Колкото повече той общува с нея, толкова повече започва да се замисля над твърденията й, че шефът му може би не е онзи, за когото се представя.<br />
<br />
Филмът тръгва по кината от 10 април, а "Дневник" дава шанс на читателите да спечелят един от 20 двойни билета в <a href="http://www.dnevnik.bg/ex_machina/" target="_blank">новата си киноигра</a>.<a href="http://www.dnevnik.bg/ex_machina/" target="_blank">Въпросът</a> ще е активен до последните минути на Великден, 12 април.<br />
<br />