Захари Бахаров в страната на "Троновете"

"Дневник" препубликува част от разговора на Диана Ценова със Захари Бахаров за сайта InterViewTo.
В него известният актьор говори за предстоящите си проекти - независимата постановка "Дакота" от Жорди Галсеран с Юлиян Вергов и Владо Карамазов на сцената на Сатиричния театър (28 и 30 май, реж. Владимир Пенев) и новия високотехнологичен спектакъл-филм "Квартет" на Явор Гърдев в НДК, както и, разбира се, за участието си в премиерния пети сезон на сериала "Игра на тронове", където изигра вожда на племето канибали Тен.
Според Бахаров дори 15-тина човека биха могли да задвижат "системата от спечени зъбни колела" на държавния театър, стига да има воля и желание. Актьорът разказва за тежките бойни сцени в "Игра на тронове", познанството си с колегите от екипа, както и за снимките на холивудската продукция "Пазители на наследството", където беше режисиран от Джордж Клуни.
Като каза "зъбни колела", се сетих - какви са тези сложни технически похвати в пиесата на Явор Гърдев "Квартет"? Ще играете набодени целите в някакви диоди? Защо?
- Е, как защо? За да могат десет инфрачервени камери постоянно да следят движенията на телата ни на сцената и в реално време да ги предават на наши аватари на големия екран на Зала 1 на НДК. Така по едно време аз изигравам Снежина, и то - както е изглеждала преди петнайсет години, а пък тя в друга сцена ме вкаменява с погледа на Горгоната Медуза, влиза във вкамененото ми тяло и под формата на статуя от мое име съблазнява себе си отпреди трийсет години. Какво толкова му е сложното? Не е ли ясно! Освен това текстът на Хайнер Мюлер е смазващ. Невероятно силен и едновременно много красив и поетичен. Само не водете деца до 16 години, защото това е пиеса за безпределния копнеж и думите в нея са искрени, силни и точни. На 12 и 17 май скачаме в дълбокото.
Защо се казва "Квартет", а сте само двамата със Снежина Петрова?
- Там е работата, ще видите. Билети - на касите на НДК.
Тресеш ли се от нерви? Никакво време няма...
- Толкова е рисковано всичко, че съм съвсем спокоен.
Всички чакат да разкажеш за участието си в петия сезон на "Игра на тронове". Как беше на снимачната площадка на един от най-успешните сериали в света?
- Не мога, не знам, а и не искам да казвам нищо за сюжета. В момента има 20-30 милиона души, които тръпнат в очакване да разберат какво ще се случи, сезонът започва днес. Това е цялата работа - приказката да бъде разказана така, че да умираш от любопитство какво ще стане по-нататък. Пък и аз съм много малка част от сюжета, не зная какво се случва в целия пети сезон.
- Разкажи тогава същото, което си разказал на приятелите си – какви са ти впечатленията от голямата киноиндустрия?
- Снимахме в Белфаст. Беше абсолютно атлетическа дисциплина, зверско физическо усилие. Там никой не плаща, за да си седиш в хотела, бачкаш от началото до края. Парадоксалното е, че колкото повече ефекти се ползват в киното, когато целият сет е в зелени екрани, за да бъде генерирано после всичко компютърно, толкова повече нарастват изискванията към актьорската работа. Вече никого не можеш да излъжеш с някакви трикове. Примерно навремето се е снимало така – мегазвездата идва, снима си близките планове и после с дубльори екипът довършва нещата. Чувството за реалистичност на зрителя вече е толкова обострено, че не можеш да шикалкавиш. Докато язди, му снимат само краката, приближава се и само за близкия план си е Ръсел Кроу – няма такива работи! Зрителят инстинктивно усеща, че нещо го лъжеш с монтажа, и ако не е Ръсел Кроу от началото до края върху тоя кон, няма мърдане. Не знам защо точно с него давам пример, обаче той наистина язди супер добре. И те така го снимат, че да се вижда, че това е Ръсел Кроу и язди. Колкото повече специални ефекти има, толкова по-сложно е за актьорите. През цялото време се бихме в едни калища, размазващо беше. Няма маркиране и отиграване – истински бой до скъсване.
Не се ли контузвате при такъв здрав бой?
- Е, има протектори, обаче аз си го блъскам човека колкото мога. Но той затова е каскадьор.
Инструктор на боя имахте ли?
- Е как?! Раули Айрлам - има награди за каскадите в "Ултиматумът на Борн".Този човек след всеки дубъл крещеше по мегафона: "По-силно, Захари! Удари го по-силно! Взел съм ти българин каскадьор, да си го блъскаш, да си ти е твой човек." А каскадьорът е Тео, мой приятел освен всичко друго.
Направо се изкъртвахме от бой.
Цялото интервю четете на сайта www.interview.to