Джон Моралес, диджей: Младите днес търсят нещо свежо и старо

Джон Моралес, диджей: Младите днес търсят нещо свежо и старо

Ако сте израснали през 80-те и сте имали дори и минимален интерес към музиката, особено клубната, има голям шанс да сте запознати, макар и неволно, с работата на Джон Моралес. Той е човекът, който е част от една цяла епоха с влияние върху бъдещите поколения диджеи, изпълнители и продуценти в света на танцувалната диско музика.
Роден в Ню Йорк в началото на рок енд рол ерата, Моралес, подобно на много деца на тази епоха, е очарован от тази нова форма на изкуството, която насища ефира и бунтува родители навсякъде по света. Една от първите му диджейски изяви е във влиятелната Stardust Ballroom в Бронкс, по-късно е поканен да пуска в центъра на Манхатън на места като Pippins, Bentleys, 1018, Limelight и скандално известното по онова време Studio 54.
Среща във влиятелната WBLS радиостанция в Ню Йорк, където роденият в Куба Серхио Мунзибай работи като музикален директор заедно с Франки Крокър, отбелязва следващата глава в кариерата на Моралес и завършва с безспорно най-плодовития ремикс - партньорството им през 80-те и 90-те години с над 650 микса с тяхното име. 
Музикалната хармония между тях е мигновена, тя се пренася и в звукозаписното студио, където печатът M & M се превръща в синоним на почти всеки по-голям танцувален хит на тази епоха. Наред с култовите и разтърсващи записи за Fantastic Aleems - ‘Get Down Friday Night’, Class Action – ‘Weekend’, и разбира се Jocelyn Brown - "Somebody Else’s Guy" те модернизират поп хитoве за DeBarge – Rhythm Of The Night, Harold Faltermeyer - Alex F, Shakatak – Down On The Street, Miami Sound Machine – Dr Beat, The Temptations – Treat Her Like A Lady и стотици други в осемгодишен период, който им осигурява почти винаги присъствие на Billboard Dance, R & B или Hot 100 поп класациите. 
Джон Моралес
Love & Happiness Music
Джон Моралес
За него, живота му и очакванията му за публиката в София говорим със самия Моралес. 
На сцената сте от 70-те. Как се развихте през годините? Как оцеляхте?
- Винаги съм се опитвал да бъда на върха на музиката и технологията, която я прави, което ми помогна да оцелея през различните превъплъщения и форми през годините. Денс музиката е и винаги е била точно това,че хората, които обичат музиката могат да танцуват, без значение под каква форма достига до тях. Това вина ме е водило напред.
Със сигурност много сте пътувал. Каква е рецептата за едно добро парти?
- За мен важното е да се опитам да разбера публиката и да ги направя съпричастни към това, което се случва музикално. Харесвам динамичната, вдигаща музика, с която хората могат да се свържат, да си припяват и да са част от нея. 
Какви са наблюденията ви, какви са сцените по света, в сравнение с тази в Ню Йорк?
- Не намирам много разлика, освен че някои от хората в Ню Йорк са по-запознати с музиката, която аз пускам. Публиката е предимно от млади хора. Мисля, че днес те – младите, търсят нещо свежо и старо.
Каква е публиката? Къде публиката най-много ви харесва? Къде хората се забавляват най-много?
- Моята публика е много смесена - има и млади и стари - хора, които искат да си прекарат добре и да слушат хубава музика. Имам късмета да съм пускал на много велики места по света и не би било честно да назова само някои от тях…
Какво знаете за България? Какви са очакванията ви?
- Очаквам да дойдат хора с отворено съзнание, които са готови да оставят своите грижи и проблеми на входа. Да танцуват и да си прекарат страхотно. Нямам търпение да пускам в София. Това е и моето първо посещение във вашата столица и аз се вълнувам да видя сцената ви.
 
Тази вечер - 23 април, можете да слушате легендарния Джон Моралес в столичния Carrusel Club.