За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Ghost
Рейтинг: 735 ЛюбопитноТеснолинейката е добра за атракция в региона.
Форумът е в будна кома...Прави впечатления доброто състояние на асфалтовия път, паралелен на железния...
Чардо
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноГледах го с огромно любопитсво и вълнение!
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24За мен този влак и тази теснолинейка са свързани завинаги с първия ми ден като войник !
На 29.10.1966-та ни събраха 20 софиянци в Трудовата бригада в Суходол и от там ни натовариха на влака , на г.Септември ни прехвърлиха на теснолинейката и някъде около 23 ч. бяхме в Банско !
Къде спали , къде не спали , но още в 05.00 ч. старшината ни събуди , натовариха ни на един камион и ни закараха в с Гулина Баня, сега само с. Баня . Остригаха ни , изкъпахме и ни облякоха във войнишки дрехи
Ама на връщане до Банско само натовариха багажа ни на камиона и пеша 7 км до батальона . . .
------------------
Най-хубави снимки биха станали от високо с дрона на най-високата ж.п. гара на Балканите - гара Аврамови колиби, сега само Аврамово на близо 1 300 м над морето.
Там линията прави точно една осморка изкачвайки се по Родопа планина
Petko Popov
Рейтинг: 229 НеутралноБългарският народ не е съзидателен народ за голямо съжаление, той обича да руши. Огледайте се на ляво и дясно и ще се уверите Погледнете спирките с изпочупените и надраскани стъкла да не говорим за влаковите композиции, чувам, някои умни глави искат една от най-старите гари да превърнат в МОЛ, вместо да я ремонтират и реставрират, същото става с хубавите тютюнови складове в Пловдив ,които се рушат. Пълно безобразие!!!
Nikoi
Рейтинг: 506 Неутралнокрасота
bat_plamen
Рейтинг: 3932 НеутралноЗа пореден път се убеждавам колко ни е красива природата.
man_un
Рейтинг: 720 НеутралноЕто това е Швейцария на балканите, зазяпах се, сякаш си играехме с внука със старото влакче. Тия вагончета се наемам за два дена да им боядисам поне покривите с бяла боя. Красив маршрут, пратете клипчето на БДЖ.
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноКонцепцията за българския туризъм трябва коренно да се промени. Веднъж завинаги да се сложи край на десетките милиони лева за международна реклама, замислена да докара чартърите с ол-инклузив туристи, които обикалят затворени комплекси с гривна на ръката и получават деликатни напътствия, че отвъд оградата не са в безопасност.
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Трябва веднъж завинаги да се проумее, че туристи могат да се очакват от всяка въздушна, но и сухоземна граница, а курорт е цялата територия на България. Включително тази железница, за която чувам само добри думи, но всичките в рамките на екзотиката. Тип влакът чакал 1/2 час на някаква гара, но някой си излезнал и купил бира за всичките 18 пътника във вагона. Много екзотично за двамата чужденци във вагона, но това няма да напълни джоба нито на БДЖ, нито на хотелите в Банско.
shileto
Рейтинг: 1063 НеутралноМного е красиво, имаме прекрасна страна
Ritter 1
Рейтинг: 174 НеутралноИзключително красиво!
Ако сме цивилизован народ - не само трябва да съхраним този швейцарски пример в България, но и да го доразвием.
Тази железница би могла да се удължи покрай река Места към Гоце Делчев, Драма и Кавала. За да има още по-голям смисъл. Скъпото изкачване е изградено като инфраструктура от едно време, а покрай Места трасето би вървяло почти на едно ниво. Това е пътят, по който можем да разгърнем истинския си потенциал за туризъм вътре в страната. Туризъм на ниво, а не скучните морски олинклузива, както някой бе писал по-горе.
Като ученик през 90-те си спомням как в учебника по география, по темата БДЖ и жп-инфраструктура, бяха написали,че Гоце Делчев и Смолян са единствените места, до които жп-мрежата ни още не е достигнала и следва да се доразвие. Явно още от соца са имали дългосрочна визия за тези неща.
Та, дано стане и това някой ден. Както се оправи шосето покрай линията по цялото това направление, дано се инвестира още малко и в жп-инфраструктура! Грехота ще е толкова направено да се зареже!
ppopov_67
Рейтинг: 830 НеутралноАми теснолинейката Кочериново - Рилски манастир?
Някой спомня ли си я какъв разкош беше?
Но комунистите - малоумници я демонтираха.
Също както сега "управляващите" ни мутирали комуноиди демонтират трамваите от центъра на София.
Атлантик
Рейтинг: 166 НеутралноБългарската природа е красива само там, където не е пипнала българската ръка. Дори и тази теснолинейка, макар и да минава през едни от най-красивите ни места, е трагична като инфраструктура - линия, подвижен състав, кантони, прелези, гари. Гръмко рекламираният ни е насочен само към западноевропейски и руски алкохолизирани младежи и така той е затворен само в зоната на интерес на няколкото собственици на морските комплекси. Нашият туристически продукт - евтин алкохол на корем, никакви правила и в крайна сметка - свободно достъпни безобразия.
"Ако имаме милост към себе си и състрадание към другите, можем да минем и без щастие в тоя живот". /Калин Терзийски/Norman Granz
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#10:"ppopov_67"]Ами теснолинейката Кочериново - Рилски манастир?
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Някой спомня ли си я какъв разкош беше?
Но комунистите - малоумници я демонтираха.[/quote]
Имам снимка на дядо ми с гадже (преди да се ожени) до локомотива. Бил е участъков лекар в Кочериново през "монархо-фашистко".
Между другото, локомотивът и един от вагоните в момента са изложени - много добре реставрирани - в големия салон на Централна гара.
liksen
Рейтинг: 174 Неутрално[quote#9:"Ritter 1"]да се удължи покрай река Места към Гоце Делчев, Драма и Кавала[/quote]
Такава е била идеята на германците, които са направлявали строежа. За да свърже Горна Тракия (по Марица) със Западна Тракия (Беломорска). Имала е и военно, стратегическо значение. Но, за съжаление, комунистите, които управляват и в момента, са прекратили всякакво развитие на идеите.
А сега преминава по един от най-бедните и изостанали райони на Родопите, където хората се продават по 20-30 лв. за изборите.
Ritter 1
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#13] от "liksen":
Пак надцених комунистите без да искам. Мислех, че те са я строили, но явно е от царско време или от германците.
Смисълът определено е голям. Особено ако се доразвие по долината на Места.
Надежда
Рейтинг: 1600 НеутралноСбъркали са само озвучаването, това лирично пиано не е подходящо.
Имаме такава прекрасна народна музика.
bretschneider
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#3] от "pepco":
Т'ва е така, щото си немат сайбия имотие. Ако се стопанисват, нема да стане така!
blame
Рейтинг: 118 НеутралноСтрахотен клип! Браво!
puknatastotinka
Рейтинг: 133 ВеселоДо коментар [#7] от "cinik":
С две ръце подкрепям! Ол инклузив трябва да е ограничен. Като всеки масов туризъм той носи много негативи, особено за местното население. Той убива поминъка на местното население и унищожава самобитността. Трябва да е с мярка. С мярка трябва и да е достъпът до строителство в туристическите райони. Гледам и Лещен вече е презастроен според статията.
Трябва най-после някой да схване, че е необходимо устойчиво развитие на общностите.
cinik
Рейтинг: 2772 НеутралноДо коментар [#18] от "puknatastotinka":
Moника Маковей: „Ако изчистите съдебната система, тя ще изчисти всичко останало“*** Ахмед Доган: „Който има контрол над съдебната власт, той контролира държавата“*** Буци до Ди Джей Ванко 2: „Бяхме подложени под натиск да приемем румънския модел, който счупи Румъния. Благодарение на ГЕРБ със своите десни, консервативни и християнски принципи се спаси държавата“Не, ол-инклузив туризмът изобщо не унищожава самобитността на местното население. Тези с гривните покрай басейна изобщо няма да влезнат в съприкосновение с него, камо ли да го застрашат. Ще си стоят на бара с безплатната бира и министърката на "туризма" ще ходи да мери, колко % от плажа е свободен. Това е представата (визията казано по модерному) на чиновника. Колко милиона ще дадем за реклама на чартърите с масови туристи и дали има свободна площ за тези, които нямат 6 лева за чадър, 2 лева за платен паркинг и намекват, че ако продължават да им ги искат, и да им забраняват да паркират на тротоара както са свикнали у дома, следващия път ще изберат Гърция.
puknatastotinka
Рейтинг: 133 НеутралноНе е точно така. Местните си остават бедни, защото за тях работните места са обслужващ персонал. Избутани са от обществените ресурси - плажове, писти и т.н. Нямат как да развият малките кръчми, улички, градчета и домове за поднаем. Младите бягат, защото на заплата на обслужващ персонал не се живее, а хотелите си докарват сезонна работна ръка. И общността полека лека замира, вместо да изкара на пазара уникален продукт от който да се издържа. Това имам предвид под унищожаване на самобитността - не е техният бит вече, не са техните възможности и те не са уникални с нищо.
ggrigorov
Рейтинг: 118 Неутрално[quote#20:"puknatastotinka"][/quote]
Не съм съгласен с вас.
Сравнете показатели като безработица, средна заплата и брой емигранти в Банско, Несебър и Чепеларе с подобни по размери градчета като Карнобат, Сунгурларе, Нови Пазар...
Освен това мантрата как всички работят като камериерки също не е вярна. Сравнете Търсенето на инженери и системни администратори в Банско със Горна Оряховица например..
puknatastotinka
Рейтинг: 133 НеутралноДо коментар [#21] от "ggrigorov":
Нека изчакаме още малко за Банско и Несебър. Там явлението "масов туризъм" още не взело застрашителни размери. Хотелите са сравнително малки и туроператорите не им обръщат внимание(освен на Слънчев бряг). Пък и тези процеси изискват време. В дългосрочен аспект резултатът ще е нещо подобно, на това което съм чел за други места с масов туризъм, където количеството докарани туристи надхвърля ресурсите за туризъм.