Изложба на скандалния фотограф Пиер Молиние в Лондон

Изложба на скандалния фотограф Пиер Молиние в Лондон

Пиер Молие
Пиер Молие
Изложба на фотографа Пиер Молиние - родоначалник на еротичната, ако не порнографската фотография, самоубил се през 1976 г., се открива в малката лондонска галерия "Ричард Салтоун". Експозицията се нарича "Изкушенията на Пиер Молиние", пише "Гардиън".
Перверзен, скандален, на високи токове и с корсет, френският фотограф Пиер Молиние се е превърнал в култ за поколения фотографи от ранга на Сидни Шърман и Робърт Мейпълтроп. Неговите работи разкриват диви еротични фантазии, сюрреалистчни сцени, дори неговото прословуто автофелацио, запечатано на лента.
Хомосексуалист и травестит, в началото Молиние работи като художник в направлението на сюрреализма, а известният поет Андре Бретон е негов ментор и го насърчава в края на 50-те години на 20 век. По-късно поетът изоставя Пиер поради неговата сексуалност и провокативните му фотографии.
Истината е, че като художник Молиние е плосък, бездушен, безплътен. С насочването си към фотографията и фотомонтажа той открива истинското си призвание, което го превръща в една от най- забележителните фигури на века, е оценката на "Гардиън". 
Малките черно-бели снимки, проявени върху сребърен желатин, стават огледалото на Пиер, който иска да запази своя образ в корсет и високи токчета. Молиние използва и фотомонтаж, за да създаде някои от най-известните си работи, невъзможни без това ценно умение.
Фотомонтажът е ценно умение.
Фотомонтажът е ценно умение.
Той се превръща в обекта на своето желание, на своя собствен травестизъм и огромно въображение. Той експериментира с пола, с човешкия крайник, с безкрайното умножаване на аза си върху сребърния желатин. В апартамента си на "Рю де Фосе" 7 в Бордо край Гарона играе пред себе си, за себе си и за една невидима публика, която може изобщо да не съществува, продължава "Гардиън".
В апартамента той изживява своята фантазия за живота и смъртта. Дори се снима като положен труп в неговия измислен гроб.
През 1976 г. се самоубива. На вратата оставя бележка, с която обявява, че се самоубива и, разбира се, че ключовете са при адвоката му. До самия труп е намерена още една, на която артистът оплюва "всички онези копелета, които ми бяха трън в задника през целия ми проклет живот". Молиние превръща и смъртта си в еротично представление. Той пише: тези, които ще правят дисекция на трупа ми (авторът го дарява на науката), биха намерили перфектно лакирани червени нокти на краката.
"Той беше човек без морал". Това е надписът, който Молиние написва сам за надгробния кръст.
Изложбата на Пиер Молиние ще бъде до 2 октомври тази година в галерия "Ричард Солтаун", Лондон.